Acceptar

Ús de galetes

Aquest lloc utilitza galetes de tercers per poder millorar els nostres serveis a partir de l'anàlisi de la teva navegació. Si continues navegant sense canviar la teva configuració considerarem que acceptes la seva utilització.

Més informació sobre l'ús de les galetes

Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Fotografia dels reconeguts pel Certamen Atenea 2025.
Fotografia dels reconeguts pel Certamen Atenea 2025.

El Certamen Atenea reconeix quatre treballs de recerca de 2n de batxillerat de l’INS Castellar i l’INS Puig de la Creu

Divendres 14 de març

El Centre Cívic de Polinyà va acollir ahir dijous, 13 de març, l’acte de reconeixement del Certamen Atenea, impulsat pel Serveis Educatius del Vallès Occidental VIII. Aquest certamen vol potenciar i donar a conèixer els treballs de recerca fets pels alumnes de 2n de batxillerat dels instituts de Castellar del Vallès, Palau-solità i Plegamans, Polinyà i Sentmenat, en una iniciativa que reconeix la bona feina que fan el professorat i l’alumnat en l’elaboració dels treballs. Els projectes presentats estan relacionats amb les arts, les ciències de la naturalesa, de la salut i del medi ambient, les ciències socials, les humanitats, les llengües, l’educació física, les matemàtiques i la tecnologia.

En aquesta edició, un total de 10 treballs fets per 18 alumnes han resultat guardonats amb un diploma i una gratificació a l’acte públic de reconeixement. D’aquests, quatre corresponen a propostes presentades per alumnes de l’Institut Castellar i l’Institut Puig de la Creu.

De l’Institut Puig de la Creu, aquest any s’ha reconegut el treball “Més enllà de les onades: la filla del mar”, de Clara Alba Martí, Héctor Cañones Clarós i Àlex Morillo Gatell, tutoritzat per Josep Lluís Badal, que transforma l’obra de Guimerà en un musical per tal de donar una nova vida a un clàssic. També s’ha distingit el treball “L’aerodinàmica aplicada als vehicles motoritzats”, de Lluc Gracia Mercado i Eric González Artigas, tutoritzat per Rosa Maria Blasco, que analitza com els principis aerodinàmics poden optimitzar el rendiment dels vehicles.

De l’Institut Castellar s’ha reconegut “Diagnòstic del TDAH a través de la genètica”, de Laia Fernández Barrio, tutoritzat per Albert Vicens, que estudia la viabilitat d’un test genètic per a la detecció precoç del trastorn. També ha estat reconegut el treball “Les criptomonedes: una font d’inversió real a la borsa”, de Xavi Aguilar, Marcel Batiste, Ferran Gallardo i Aleix Pla, tutoritzat per Javi Martínez López, un estudi sobre la viabilitat de les criptomonedes com a alternativa d’inversió respecte a la borsa tradicional.

L’esdeveniment, organitzat pels Serveis Educatius del Vallès Occidental VIII i els ajuntaments dels municipis de la zona, va comptar amb l’assistència de la Regidora d’Educació, Infància i Joventut, Anna Riera, la directora dels Serveis Territorials d’Educació i Formació Professional al Vallès Occidental, Montserrat Capdevila, i la inspectora de referència de zona, Anabel Esteban. També hi van assistir docents, tutors, familiars, l’alumnat dels instituts participants (INS Polinyà, INS Sentmenat, INS Castellar, INS Puig de la Creu i INS Ramon Casas i Carbó) i representants institucionals dels municipis.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40