Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

La Regidoria de Benestar Social està situada a l'Espai Tolrà.
La Regidoria de Benestar Social està situada a l'Espai Tolrà.

La necessitat de suport social bàsic a les famílies va augmentar durant l’any 2012 a Castellar

Dimarts 5 de març de 2013

La Regidoria de Benestar Social va atendre un total de 3.114 usuaris, el que suposa un increment del 9% respecte l’any anterior
Els professionals de la Regidoria de Benestar Social van atendre l’any 2012 un total de 3.114 usuaris, el que suposa un increment del 9% respecte l’any anterior. La ciutadania s’adreça als serveis socials municipals per tal d’obtenir informació, suport, orientació i gestió d’ajuts per diferents motius de necessitat social i econòmica. 
Segons ha assenyalat la tinent d’alcalde de Serveis a les Persones, Glòria Massagué, “l’atur de llarga durada és un dels motius principals de l’augment de la demanda de prestacions econòmiques per part de famílies que presenten dificultats pel sosteniment de les necessitats bàsiques”. 
L’any passat es van concedir ajuts econòmics municipals a un total de 235 famílies, amb un import total de 150.000 euros. “Les demandes són estudiades i valorades pels professionals de Serveis Socials i els recursos que s’ofereixen van lligats a un pla de treball amb les persones ateses” explica Massagué.
Destinació dels ajuts
Del total del pressupost gestionat, un 42% dels ajuts es van destinar a donar suport a infants i famílies (beques de menjador, ajuts per escolarització en escoles bressol, ajuts per l’adquisició de llibres, ajuts per inscripció al Casal d’Estiu...). Cal assenyalar, però, que el número de beques de menjador sol•licitades ha disminuït com a conseqüència de l’augment de la desocupació en les famílies. 
D’altra banda, un 12% del pressupost es va destinar a ajuts relacionats amb l’habitatge, amb l’objectiu d’evitar que les persones afectades quedin sense vivenda; un 8% dels ajuts es va destinar a ajuts d’alimentació i un 4% a subministres bàsics (rebuts de llum, aigua i gas). Respecte l’any 2011, s’han duplicat els ajuts d’alimentació i s’han triplicat els de subministres.
La resta de la despesa s’ha distribuït entre els ajuts per a la utilització del  transport públic, a la medicació, al suport a serveis terapèutics o educatius (com l’Escola d’Adults) o a usuaris de l’Obra Social Benèfica sense recursos.
Massagué ha remarcat que al llarg del darrer anys s’ha incrementat la demanda de suport social bàsic. “L’alentiment de la Generalitat en l’aprovació de la Renda Mínima d’Inserció quan s’han esgotat totes les prestacions ha agreujat situacions de precarietat que acaben convertint-se en urgències socials”, assenyala la regidora.
En aquest sentit, l’any 2012 van sorgir iniciatives com ara la campanya de recollida solidària de Nadal, una acció impulsada des la Taula d’Inclusió Social. La resposta de la ciutadania va permetre oferir lots de productes bàsics a 120 famílies del municipi.
Cal assenyalar, a més, que al llarg del 2012, els Serveis d’Orientació Jurídica va atendre un total de 155 ciutadans derivats des de Serveis Socials i que requerien assessorament legal.
Altres serveis específics
Respecte a la tramitació de les prestacions en relació a la Llei de la dependència, que va entrar en vigor l’any 2007, la Regidoria de Benestar Social ha realitzat des d’aleshores 968 plans individuals d’atenció social que s’han concretat en prestacions econòmiques o serveis diversos d’atenció a les persones. Amb tot, la demanda d’informació i tramitació en aquest àmbit s’ha reduït en el darrer any.
L’any 2012, el recurs d’atenció a domicili a persones amb manca d’autonomia va ser utilitzat per un total de 87 persones, el que equival a 12.029 hores d’atenció. A més, 480 persones majors de 65 anys van fer ús del servei de teleassistència. Aquest servei permet que les persones usuàries puguin comunicar-se les 24 hores del dia amb una central d’alarmes, perquè, en cas de necessitat, puguin ser atesos immediatament.
D’altra banda, el Punt d’atenció a les persones amb discapacitat de la Plaça Major va atendre l’any 2012 199 persones de manera individualitzada i va realitzar un total de 264 entrevistes. Aquest és un espai de referència ciutadà on s’ubiquen les entitats socials que treballen per a la inclusió de les persones amb discapacitats diverses i es generen activitats adreçades a aquest col•lectiu.
Pel que fa al Servei d’atenció a les dones en situació de violència de gènere, les regidories d’Igualtat i Benestar Social van atendre l’any passat 39 dones que han rebut assessorament i suport psicològic.
Des de l’àmbit de treball de suport a la infància, entre d’altres accions de prevenció i seguiment, la Regidoria va derivar l’any passat 45 nens i nenes al Centre Obert de Les Tres Moreres que han pogut gaudir del servei socioeducatiu de la Ludoteca. A més, el servei de suport psicològic per a joves “Psicojove” va atendre 13 joves en seguiment social.
Finalment, la Regidoria de Benestar Social també va oferir suport econòmic i tècnic a les entitats socials i de salut. En aquest sentit, es van aprovar subvencions per un import de 21.000 euros, que es van adreçar a accions que promouen la inclusió social dels col•lectius més vulnerables.
Segons remarca Massagué, “ara més que mai cal sumar esforços de tots els serveis, posar en contacte les persones amb altres persones i amb els recursos disponibles i crear xarxa per generar noves alternatives”.

La Regidoria de Benestar Social va atendre un total de 3.114 usuaris, el que suposa un increment del 9% respecte l’any anterior

Els professionals de la Regidoria de Benestar Social van atendre l’any 2012 un total de 3.114 usuaris, el que suposa un increment del 9% respecte l’any anterior. La ciutadania s’adreça als serveis socials municipals per tal d’obtenir informació, suport, orientació i gestió d’ajuts per diferents motius de necessitat social i econòmica. 

Segons ha assenyalat la tinent d’alcalde de Serveis a les Persones, Glòria Massagué, “l’atur de llarga durada és un dels motius principals de l’augment de la demanda de prestacions econòmiques per part de famílies que presenten dificultats pel sosteniment de les necessitats bàsiques”. 

 L’any passat es van concedir ajuts econòmics municipals a un total de 235 famílies, amb un import total de 150.000 euros. “Les demandes són estudiades i valorades pels professionals de Serveis Socials i els recursos que s’ofereixen van lligats a un pla de treball amb les persones ateses” explica Massagué.

Destinació dels ajuts

Del total del pressupost gestionat, un 42% dels ajuts es van destinar a donar suport a infants i famílies (beques de menjador, ajuts per escolarització en escoles bressol, ajuts per l’adquisició de llibres, ajuts per inscripció al Casal d’Estiu...). Cal assenyalar, però, que el número de beques de menjador sol•licitades ha disminuït com a conseqüència de l’augment de la desocupació en les famílies. 

D’altra banda, un 12% del pressupost es va destinar a ajuts relacionats amb l’habitatge, amb l’objectiu d’evitar que les persones afectades quedin sense vivenda; un 8% dels ajuts es va destinar a ajuts d’alimentació i un 4% a subministres bàsics (rebuts de llum, aigua i gas). Respecte l’any 2011, s’han duplicat els ajuts d’alimentació i s’han triplicat els de subministres.

La resta de la despesa s’ha distribuït entre els ajuts per a la utilització del  transport públic, a la medicació, al suport a serveis terapèutics o educatius (com l’Escola d’Adults) o a usuaris de l’Obra Social Benèfica sense recursos.

Massagué ha remarcat que al llarg del darrer anys s’ha incrementat la demanda de suport social bàsic. “L’alentiment de la Generalitat en l’aprovació de la Renda Mínima d’Inserció quan s’han esgotat totes les prestacions ha agreujat situacions de precarietat que acaben convertint-se en urgències socials”, assenyala la regidora.

En aquest sentit, l’any 2012 van sorgir iniciatives com ara la campanya de recollida solidària de Nadal, una acció impulsada des la Taula d’Inclusió Social. La resposta de la ciutadania va permetre oferir lots de productes bàsics a 120 famílies del municipi.

Cal assenyalar, a més, que al llarg del 2012, els Serveis d’Orientació Jurídica va atendre un total de 155 ciutadans derivats des de Serveis Socials i que requerien assessorament legal.
Altres serveis específics
Respecte a la tramitació de les prestacions en relació a la Llei de la dependència, que va entrar en vigor l’any 2007, la Regidoria de Benestar Social ha realitzat des d’aleshores 968 plans individuals d’atenció social que s’han concretat en prestacions econòmiques o serveis diversos d’atenció a les persones. Amb tot, la demanda d’informació i tramitació en aquest àmbit s’ha reduït en el darrer any.
L’any 2012, el recurs d’atenció a domicili a persones amb manca d’autonomia va ser utilitzat per un total de 87 persones, el que equival a 12.029 hores d’atenció. A més, 480 persones majors de 65 anys van fer ús del servei de teleassistència. Aquest servei permet que les persones usuàries puguin comunicar-se les 24 hores del dia amb una central d’alarmes, perquè, en cas de necessitat, puguin ser atesos immediatament.
D’altra banda, el Punt d’atenció a les persones amb discapacitat de la Plaça Major va atendre l’any 2012 199 persones de manera individualitzada i va realitzar un total de 264 entrevistes. Aquest és un espai de referència ciutadà on s’ubiquen les entitats socials que treballen per a la inclusió de les persones amb discapacitats diverses i es generen activitats adreçades a aquest col•lectiu.
Pel que fa al Servei d’atenció a les dones en situació de violència de gènere, les regidories d’Igualtat i Benestar Social van atendre l’any passat 39 dones que han rebut assessorament i suport psicològic.

Des de l’àmbit de treball de suport a la infància, entre d’altres accions de prevenció i seguiment, la Regidoria va derivar l’any passat 45 nens i nenes al Centre Obert de Les Tres Moreres que han pogut gaudir del servei socioeducatiu de la Ludoteca. A més, el servei de suport psicològic per a joves “Psicojove” va atendre 13 joves en seguiment social.

Finalment, la Regidoria de Benestar Social també va oferir suport econòmic i tècnic a les entitats socials i de salut. En aquest sentit, es van aprovar subvencions per un import de 21.000 euros, que es van adreçar a accions que promouen la inclusió social dels col·lectius més vulnerables.

Segons remarca Massagué, “ara més que mai cal sumar esforços de tots els serveis, posar en contacte les persones amb altres persones i amb els recursos disponibles i crear xarxa per generar noves alternatives”.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40