Aquesta modificació suposaria estalvis importants per als usuaris que es traslladen de Castellar a Sabadell fent transbordaments, a Terrassa, Bellatera o Barcelona, i viceversa
L’alcalde, Ignasi Giménez, va enviar ahir una carta al conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, sol·licitant el canvi de zonificació de Castellar del Vallès dins el sistema tarifari integrat de transport públic. El municipi forma part en l’actualitat de la zona tarifària 3C i la petició que s’ha fet arribar a la Generalitat és que Castellar passi a formar part de la mateixa zona tarifària de Sabadell, és a dir, la 2C.
En la missiva s’afirma que “els usuaris del transport públic del municipi estan fortament penalitzats des de sempre per una zonificació tarifària diferenciada de Sabadell, per bé que el municipi forma part de l’àrea d’influència de la capital vallesana”.
L’acceptació d’aquesta demanda suposaria uns estalvis importants en l’adquisició de títols integrats en diferents situacions. Així, només seria necessari validar un viatge d’un títol d’una zona i no de dues, com passa en l’actualitat, per anar de Castellar a Sabadell i viceversa fent transbordaments en qualsevol dels dos municipis (per exemple, si s’utilitza la línia que arriba a Sant Feliu i les urbanitzacions). El mateix passaria per anar de Castellar a Bellaterra i tornar.
Per fer aquests trajectes, els usuaris gaudirien de reduccions molt significatives gràcies al canvi de dues zones a una. Així, amb l’adquisició de la T-10 s’estalviarien 9,90 euros; amb la targeta 70/30, l’estalvi seria de 27,15 euros; amb la T-mes, de 18,70 euros; amb la T-trimestre, de 51,20 euros; amb la T-Jove, de 37 euros; i amb la T-dia, de 4,50 euros. Un altre benefici del canvi de zonificació seria per als menors de 16 anys que disposen de la T-16, una targeta de viatges il·limitats que només és d’una zona i que es podria utilitzar en tots els itineraris descrits anteriorment.
D’altra banda, els usuaris també hi sortirien guanyant amb els trajectes que van de Castellar a Terrassa o a Barcelona i viceversa, ja que podrien utilitzar títols de dues zones i no de tres com succeeix ara. En aquest cas, els estalvis serien de 7,30 euros per l’adquisició de la T-10; de 32,70 euros amb la T-70/30; de 29,30 euros amb la T-mes; de 78,75 euros amb la T-trimestre; de 57,20 euros amb la T-Jove; i de 3,35 euros amb la T-dia.
En la carta que s’ha enviat a la Generalitat es destaca que “Castellar és un municipi de la regió metropolitana de 24.000 habitants que només compta amb transport públic per carretera” i es considera “un greuge que Castellar no estigui a la mateixa zona que Sabadell, quan aquest és el seu municipi de referència”. També es recorda que “totes aquestes disfuncionalitats s’han posat de manifest sense obtenir resposta cada vegada que s’ha tingut l’oportunitat”, ja sigui en els períodes d’al·legacions dels plans de transports, en reunions i trobades amb l’AMTU, amb l’ATM o amb els serveis tècnics de la conselleria.