L’Ajuntament de Castellar, a través de l’empresa Can Juliana, ha conclòs la campanya d’educació i sensibilització a la ciutadania sobre la recollida selectiva de residus que s’ha dut a terme als carrers del municipi al llarg de cinc caps de setmana d’abril i maig.
La campanya, realitzada per quatre agents cívics, tenia per objectiu augmentar la quantitat de residus recollits de manera segregada, reduir el nivell d’impropis i informar dels diversos serveis de recollida i gestió de residus disponibles a la vila. En aquest sentit, el regidor de Sostenibilitat i Medi Natural, Aleix Canalís, ha explicat que, amb aquesta campanya, “els agents cívics s’han trobat amb una bona predisposició de la ciutadania a escoltar-los per poder resoldre dubtes i ampliar coneixements sobre reciclatge”. Tot i això, afegeix, “també han recollit queixes i suggeriments, que ara des de l’Ajuntament estudiarem per poder millorar les actuacions que es porten a terme en aquest àmbit”.
Els informadors, que van recórrer diversos carrers del centre del nucli urbà i de la zona comercial i sud de la vila, a més de diferents places, van distribuir un total de 1.500 fulletons que informaven sobre com separar correctament les diverses fraccions. A més, van fer una tasca de conscienciació en l’àmbit de la neteja viària, sobretot pel que fa a desbordaments de contenidors i a comportaments incívics relacionats amb la tinença d’animals.
Un altre eix d’actuació de la campanya han estat els dos tallers d’educació ambiental que han realitzat un total de 40 grups i 965 alumnes de P3 a 6è de sis escoles de la vila. En concret, 370 alumnes de segon cicle d’educació infantil han dut a terme l’activitat “La Martina aprèn a reciclar”, mentre que 595 alumnes de primària van fer el taller “La volta reciclista”. Les dues escoles que encara no han participat d’aquests tallers, Emili Carles-Tolrà i Bonavista, ho faran al primer trimestre del curs que ve.
D’altra banda, properament es programarà una nova campanya d’informació i sensibilització amb els comerciants del municipi i els paradistes del mercat.