El Govern Central posa en marxa un servei gratuït per resoldre incidències sobre la recepció del senyal de TDT
Castellar del Vallès disposarà properament de serveis de tecnologia de quarta generació de telefonia mòbil, altrament coneguda com a 4G. La cobertura es realitzarà sobre la banda de freqüències de 800 MHz, anteriorment utilitzada per la Televisió Digital Terrestre (TDT), i serà prestada pels principals operadors de telefonia.
Les xarxes 4G, ja implantades a altres països europeus, ofereixen una major cobertura en interiors i una extensió de la cobertura més àmplia. A més, permeten millorar la velocitat de connexió a Internet, de fins a 150 Mbps, molt superior a la que es gaudeix en els domicilis a través de l’ADSL. Això repercutirà positivament en la qualitat dels serveis de televisió sota demanda i les descàrregues de música, així com en altres prestacions que vagin apareixent.
El desplegament dels serveis mòbils en aquesta banda pot comportar l'aparició de determinades afectacions a la recepció del senyal de Televisió Digital Terrestre (TDT). És per això que el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme ha establert el procediment d'actuació per solucionar aquest tipus de problemes, amb l’objectiu que les molèsties als ciutadans siguin mínimes i la seva solució gratuïta.
Per solucionar aquestes afectacions, en cas d'arribar a produir-se, els operadors mòbils han confiat a l’empresa llega800 la solució de qualsevol tipus
d'afectació que la implantació de la tecnologia 4G pugui produir a qualsevol usuari de TDT i en qualsevol punt del territori.
Aquest procediment d'actuació habilita un telèfon d'atenció gratuït i una pàgina web a la qual poden recórrer tots els usuaris per sol·licitar l'actuació a les seves instal·lacions per a la solució de les afectacions de manera que pugui restablir el servei TDT amb total normalitat. El número d'atenció gratuït per als ciutadans és el 900 833 999, mentre que la pàgina web és www.llega800.es.
El pla d'actuació acordat també recull la comunicació de forma prèvia a l’inici de la prestació dels serveis als habitatges que potencialment es poden veure més afectats; especialment, aquells que es troben situats entre les estacions radioelèctriques que incorporen aquests nous serveis i els centres emissors TDT. Aquesta comunicació s’està realitzant de forma individualitzada mitjançant bustiada i de forma prèvia a la posada en marxa de la tecnologia.
A més, quan s’iniciï la prestació del servei, s'atendrà qualsevol sol·licitud de solució d'afectació que presentin els ciutadans. Un cop rebuda la notificació de l'afectació per part dels usuaris de TDT, un tècnic qualificat es desplaçarà allà on s'hagi detectat l'afectació i procedirà a realitzar les tasques de condicionament necessàries per solucionar les esmentades afectacions, sense cap cost per a l’usuari.
Més informació a la pàgina www.llega800.es.