El SOC també ha adjudicat al municipi set places al programa mixt Treball i Formació
L’Ajuntament de Castellar del Vallès va iniciar la setmana passada el programa de Col·laboració Social en administracions públiques, una iniciativa del Servei d’Ocupació de Catalunya adreçada persones en situació d’atur majors de 45 anys.
Mitjançant aquest recurs de foment d’ocupació, que al municipi s’ha anomenat “Col·labora amb Castellar”, cinc persones duran a terme diverses tasques en el si de l’administració local: així, tres d’elles donaran suport a la brigada municipal (dues a la de jardineria i una a la d’obres), mentre que les dues restants s’han integrat a l’Àrea Social assumint feines de monitor de projectes i de neteja d’instal·lacions municipals i domicilis, respectivament.
Les feines tenen una durada prevista de sis mesos i es desenvoluparan a jornada completa, incloent accions formatives impartides per l’Ajuntament. En aquest sentit, les persones beneficiàries del programa faran un total de 50 hores de formació professionalitzadora sobre competències de base i transversals: competències digitals, competències lingüístiques i competències d’autonomia i iniciativa. L’objectiu d’aquesta formació és millorar l’ocupabilitat de les persones que participin en el programa de Col·laboració Social, a partir de l’adquisició o millora d’aquestes competències.
Les cinc persones beneficiàries cobraran a través d’un conveni de col·laboració, que els permetrà arribar a cotitzar la mateixa base que tenien en la seva darrera feina. La Generalitat subvencionarà una part de la retribució, amb un màxim de 400 euros mensuals per persona, i la resta la pagarà l’Ajuntament. A més, el SOC subvencionarà amb 300 euros per persona les despeses derivades de la formació.
Programa mixt Treball i Formació
D’altra banda, el Servei d’Ocupació de Catalunya ha adjudicat a l’Ajuntament set places del Programa mixt Treball i Formació, adreçat a persones en situació d’atur que tinguin com a mínim 30 anys i que no estiguin cobrant cap prestació.
En aquest cas, les persones que accedeixin a les feines hauran de tenir un perfil d’auxiliar administratiu, ja que es preveu que realitzin tasques de suport administratiu a les diferents àrees municipals. El contracte de treball inclourà entre 80 i 120 hores de formació, a través de mòduls formatius que correspondran a formació vinculada a certificats de professionalitat.
De la mateixa manera que en el cas del programa de Col·laboració Social, les feines, que començaran el 19 de desembre, tindran una durada de sis mesos a jornada completa, i finalitzaran el 18 de juny.