L’Ajuntament de Castellar del Vallès posa en marxa aquest mes d’abril una campanya de sensibilització que té per objectiu conscienciar la ciutadania sobre les conseqüències i els costos que suposen per al municipi les actituds incíviques en diferents àmbits.
Així, i sota el missatge principal “No siguis brètol. Volem un Castellar cívic”, aquesta campanya es distribueix en cinc àmbits, relacionats amb les despeses que es generen a causa dels desperfectes ocasionats en el mobiliari urbà i en els contenidors, on també s’inclouen les derivades del mal ús que se’n fa, i també amb les actuacions que s’han de dur a terme a causa dels comportaments incívics relacionats amb els sorolls, la mobilitat i els animals de companyia.
Amb aquesta campanya també es pretén donar a conèixer l’ordenança de civisme que es va aprovar el passat mes de juliol, i que té per objectiu fomentar la convivència ciutadana. En aquest sentit, cadascun dels àmbits treballats s’acompanyarà del text de l’article corresponent de l’ordenança.
Per tal de donar a conèixer tota aquesta informació al màxim nombre de públic possible, la campanya s’ha estructurat en diferents eixos. Així, la frase “No siguis brètol” serà present a la vila fins a finals de 2013 a través de diversos mitjans: anuncis al setmanari L’Actual, cartells que s’ubicaran a diferents indrets del municipi, xapes que es distribuiran en el marc de la Fira de Sant Jordi, falques a Ràdio Castellar, vídeos a lactual.cat i al canal de Youtube Estima Castellar, i presència a diferents xarxes socials com Facebook i Twitter.
Calendari
El primer dels àmbits treballats serà el relatiu a les despeses generades per la reparació del mobiliari urbà, que van arribar l’any passat als 120.000 euros. La informació es publicarà per primera vegada a L’Actual del proper 19 d’abril en format d’anunci, i apareixerà en els diferents canals programats.
El següent àmbit, que es publicarà a partir del 24 de maig, té a veure amb els costos de reparació i reposició de contenidors malmesos, així com sobre les despeses derivades del mal ús que se’n fa, que l’any passat van superar els 53.000 euros.
La campanya “No siguis brètol” també informarà sobre els sorolls provocats per veïns o vehicles, pels quals la Policia Local va haver d’intervenir l’any 2012 més de 250 vegades. Aquesta informació apareixerà per primera vegada el 28 de juny.
Una altra de les preocupacions que s’han volgut plasmar en aquesta campanya de sensibilització té a veure amb els conductors que estacionen de forma incorrecta els seus vehicles ocupant passos de vianants i voreres. Els principals perjudicats per aquesta conducta són els infants que es desplacen amb cotxet (aproximadament uns 750 a tot el municipi) i les persones amb mobilitat reduïda (prop de 200 registrades a la vila). S’incidirà en aquest àmbit a partir del 13 de setembre.
Finalment, la presència d’animals domèstics a la via i als espais públics es tractarà en el missatge que es donarà a partir del 18 d’octubre. En relació a aquest àmbit, l’Ajuntament ha comptabilitzat en 17.000 euros la despesa derivada de no recollir els excrements dels gossos de la via pública.
Cadascuna d’aquestes campanyes temàtiques agrupades sota el lema “No siguis brètol” tindrà una durada de cinc setmanes. A més, s’han programat dues accions puntuals més genèriques, que tindran lloc durant dues setmanes amb motiu de la Festa Major de la vila, a partir del 30 d’agost, i pels volts de Nadal, al mes de desembre, on s’incidirà sobre diverses recomanacions de bones pràctiques.