El Mirador Centre de Coneixement va acollir el passat 2010 un total de 671 activitats, organitzades per 38 entitats, entre associacions, partits polítics, empreses i emprenedors, centres de formació, òrgans de participació ciutadana, les regidories i serveis de l’Ajuntament o el propi centre.
Així, el 38% han estat activitats proposades per El Mirador, mentre que el 31% provenien de l’Ajuntament i el 28% s’han dut a terme a proposta de les entitats de la vila. El 3% restant s’ha repartit entre un 2% d’activitats realitzades per partits polítics i un 1% corresponent a activitats d’empreses i emprenedors.
Per espais, 311 de les activitats (un 46%) han tingut lloc a les aules d’El Mirador, mentre que 202 (un 30%) s’han celebrat a l’Espai Sales i els 158 restants (24%) s’han dut a terme a l’Auditori o a la Sala d’Actes.
D’altra banda, des que l’Open Surf va entrar en funcionament el mes de setembre passat, s’han dut a terme 726 préstecs de portàtils, 344 dels quals (un 48%) s’han demandat en horari de tarda. També ha tingut molta demanda l’horari de vespre, en què s’han prestat un total de 314 portàtils (43%), mentre que en horari de matí s’han dut a terme 68 préstecs (9%).
Els nous emprenedors instal·lats a El Mirador oferiran les seves propostes a la ciutadania l’any 2011
L’ocupació d’El Mirador s’ha completat aquest 2010 amb l’adjudicació de 4 dels 5 despatxos disponibles a nous emprenedors del municipi. Com a contrapartida per poder fer ús d’aquests espais, les empreses instal·lades a l’equipament desenvoluparan aquest 2011 la seva proposta d’aportació de coneixement a El Mirador en forma de cursos i conferències gratuïtes.
Així, entre les propostes programades, la ciutadania podrà gaudir de sessions formatives de creació de pàgines web, i de cursos formatius de photoshop, disseny gràfic, maquetació, gràfica publicitària o introducció a la creació publicitària. Altres cursos previstos s’adreçaran a empreses innovadores o de base tecnològiques.
També s’han previst conferències sobre noves accions de comunicació, habilitats directives en termes de comunicació o comunicació estratègica, entre d’altres propostes.
745 hores de formació l’any 2010
Pel que fa a les activitats formatives, l’Ajuntament va programar l’any 2010 745 hores de formació que van comptar amb l’assistència de 421 alumnes. 529 de les hores totals de formació de 2010 s’han concentrat entre els mesos de setembre a desembre a El Mirador i han donat formació a 321 persones. De gener a agost de 2010, les hores de formació comptabilitzades van ser 216, amb un total de 100 alumnes.
Aquestes xifres corresponents al 2010 són considerablement superiors a les obtingudes l’any 2009, en què es van comptabilitzar 270 hores. Precisament, una xifra molt propera a aquesta, 264 hores, correspon a les hores de formació que hi ha previstes per al primer trimestre de 2011, que compta ja amb un total de 124 alumnes inscrits.
L’horari de vespre ha estat el més demandat per l’alumnat per dur a terme les propostes formatives tant el 2010 com el 2011, amb un 47% del total. A continuació se situa l’horari de tarda, amb el 28% de la demanda, seguit finalment per l’horari de matí, que correspon a un 25% de la demanda total.
Pel que fa als cursos que s’han dut a terme el 2010, els més demandats han estat els relacionats amb l’alfabetització tecnològica, que han despertat l’interès del 54% de l’alumnat. Darrere d’aquests s’han situat els cursos relacionats amb la creativitat, amb un 24% dels alumnes totals, i els de perfeccionament tecnològic, amb un 19% de la demanda. Finalment, s’han situat els cursos de tecnologia especialitzada, que han comptat amb un 3% de la demanda total. D’altra banda, el primer trimestre de 2011 els cursos de tecnologia perfeccionament han adelantat posicions, i s’han situat amb un 43% de la demanda, seguits pels relacionats amb la tecnologia inicial (30%), amb la creativitat (23%) i, finalment, amb les habilitats socials (4%).
Els cursos amb més alumnes han estat els d’iniciació a la informàtica, que han aplegat el 19% del total, seguits de prop amb els d’ofimàtica bàsica i els d’iniciació a Internet, amb un 14% i un 13%, respectivament, i els de nivell mig d’ACTIC, amb un 10%.
D’altra banda, i en relació amb els perfils demogràfics dels alumnes, s’ha constat que els percentatges estan molt igualats. Així, el 36% dels alumnes que han realitzat algun curs estaven en actiu en el moment de cursar-lo, el mateix percentatge de persones que es trobaven en situació d’atur. El 28% restant correspon a alumnes estudiats, jubilats o en qualsevol altra situació.