Castellar aprova una remodelació de la llicència de primera ocupació que permet en una única sol·licitud fer tres tràmits
Divendres 3 de febrer de 2006
El ple de l'Ajuntament de Castellar del Vallès va aprovar a la darrera sessió una modificació de l'ordenança municipal de la llicència de primera ocupació dels edificis. Aquesta nova redacció respon a les necessitats de poder simplificar els tràmits i procediments administratius. Per això, s'ha fixat un nou procediment que integra en una única sol·licitud tres tràmits: la llicència d'ocupació pròpiament dita, el retorn de l'aval dipositat i la llicència de guals. A més, amb aquesta llicència es podran sol·licitar, posteriorment, els subministraments dels serveis aigua, llum i gas-. La sol·licitud la fa el mateix promotor i ha d'aportar un seguit de documents com el certificat original final d'obres emès pel tècnic i visat, fotografies de la façana de l'edifici i del seu entorn urbanitzat, el certificat de recepció de residus de la construcció, l'acreditació del pagament de la taxa per a la tramitació de la llicència de primera ocupació o el certificat d'execució de l'Infraestructures Comunes de Telecomunicació per edificacions amb divisió horitzontal. Amb aquesta llicència, l'Ajuntament pretén "controlar i supervisar que l'habitatge estigui en prefectes condicions d'habitabilitat", ha remarcat la regidora de l'Àrea de Territori, Gemma Perich. Amb la modificació, es vol assegurar si els elements urbanístics i equipaments urbans que hagin pogut quedar malmesos com a conseqüència de les obres s'hagin restaurat. Això ha de constar a l'informe tècnic a l'igual que es reculli si l'habitatge reuneix les condicions de seguretat, salubritat i enllumenat. També es demana al constructor que tingui en compte l'ordenança per la incorporació de l'energia solar tèrmica als nous edificis i que els habitatges estiguin preparats per a les noves tecnologies. Si s'observen deficiències en la sol·licitud o la documentació complementària o es detecten defectes a la visita d'inspecció, l'Ajuntament requerirà a l'interessat que les esmeni en un termini no superior als quinze dies. El termini es pot ampliar fins a dos mesos en funció de les deficiències observades.