Castellar tindrà a partir de dilluns autobusos cap a Sabadell cada 15 minuts els dies feiners
Divendres 27 de gener de 2006
El servei és conseqüència del desdoblament de la línia C1, en dues línies: entre Castellar i Sabadell i entre Sabadell i Terrassa L'empresa concessionària del transport públic a Castellar, Sarbus, comença aquest dilluns el desdoblament de la línia C1 que suposarà la conversió d'aquesta en dues línies del servei: una, de Castellar a Sabadell i l'altra, de Sabadell a Terrassa. La mesura ve acompanyada d'un augment de la freqüència de pas d'autobusos en dies feiners entre Sabadell i Castellar, ja que es passarà dels tres per hora actuals a quatre, amb una freqüència de 15 minuts, i d'una expedició per hora a dues entre Sabadell i Terrassa. A més, el desdoblament possibilitarà que el servei es dobli els dissabtes, els dies festius i el mes d'agost, amb autobusos cada 30 minuts. Fins ara, un dels tres vehicles que cobria la línia C1 arribava fins a Terrassa; el fet que el recorregut creués gran part de les dues capitals comarcals i la N-150, ha tingut com a conseqüència retards considerables i el constant incompliment dels horaris. Ara, amb el desdoblament, l'usuari que vulgui anar de Castellar a Terrassa haurà d'anar fins a Sabadell i fer transbordament a l'estació d'autobusos per enllaçar amb un nou servei, que sortirà cada mitja hora. Dissabtes i festius, els autobusos cap a Terrassa sortiran cada hora. Aquesta nova línia anomenada C5, fa parada a l'Hospital de Terrassa. La millora del transport públic és una antiga reclamació del municipi i que el propi Ajuntament ha manifestat en repetides reunions a la Direcció General de Ports i Transports de la Generalitat. Al ple del 3 de març de 2004, l'Ajuntament va aprovar per unanimitat una resolució, basada en una proposta de millora que la concessionària del servei va fer a petició de l'Ajuntament, on ja es demanava un reforç del servei i el desdoblament en dos trams de la línia. La resolució es va presentar a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) perquè donés el vistiplau als canvis. Segons dades de l'estudi elaborat per Sarbus, la decisió de desdoblar la línia afectaria tan sols a un 2,8% dels viatgers, que són els que fan el trajecte sencer fins a Terrassa. A part del reforç del número d'autobusos, Castellar ha demanat que es crei un carril bus a l'entrada de Sabadell, concretament a la Llanera i al carrer Alcalde Moix, per facilitar la intermodalitat dels usuaris de RENFE. En dies feiners, les expedicions de la línia C1 sortiran de l'estació d'autobusos de Sabadell a les 5.40 i al minuts 00, 15, 30 i 45 de cada hora fins a les 21.15, 21.45 i 22.40 hores. Des de la parada de La Vallesana de Castellar, els autobusos sortiran a les 6.00, 6.30, 6.45 i als 00, 15, 30 i 45 minuts de cada hora fins a les 21.50, 22.15 i 23.00 hores. D'altra banda, l'Oficina 21 i la regidoria de Benestar Social presentaran en breu una prova pilot que permetrà aplicar descomptes per a la gent gran que utilitza el transport públic. A més, a la junta de govern local d'avui ha aprovat la integració tarifària de la línia C6, que enllaça el polígon industrial del Pla de la Bruguera, el nucli urbà i les urbanitzacions de Can Font i Ca n'Avellaneda. Amb aquesta gestió totes les línies de transport públic que serveixen el nostre municipi funcionaran amb el sistema dels bitllets integrats.