Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

L'Administració Oberta de Catalunya presenta el mòdul de tramitació municipal per Internet a Castellar del Vallès

Dimarts 6 de juliol de 2004
El Consorci Administració Oberta de Catalunya presenta demà, dimecres, 7 de juliol, el mòdul de tramitació municipal TRAM a l'Ajuntament de Castellar del Vallès, que ha estat el municipi pilot en el desenvolupament d'aquesta plataforma de tràmits municipals per Internet. Presidirà l'acte Joan Carretero i Grau, conseller de Governació i Administracions Públiques i president del Consorci Administració Oberta de Catalunya. La presentació tindrà lloc a les 12 h i hi seran presents l'alcaldessa en funcions de Castellar del Vallès, Gemma Perich; el president de Localret, Jordi Valls, i el director general d'Organització de l'Administració i president del Consell d'Administració de Serveis Públics Electrònics, SA (SPE, SA), Albert Martín. El TRAM és un mòdul de gestió municipal de sol·licituds i tràmits per Internet integrat a la plataforma Administració Oberta de Catalunya (AOC) que sorgeix d'una iniciativa conjunta dels ajuntaments catalans i l'AOC. Té com a objectiu oferir una solució tecnològica i de gestió per als ajuntaments que no disposen de serveis de tramitació per Internet. Es podrà accedir a aquest servei a través dels webs dels ajuntaments que s'hagin adherit al projecte TRAM o a través de www.CAT365.net. El TRAM és una eina al servei de totes les parts implicades en els processos de gestió municipal: ciutadans, professionals, representants d'empreses, entitats jurídiques i funcionaris municipals. En la fase inicial, el mòdul de tramitació municipal inclou una trentena de tràmits que s'ampliaran gradualment. En el cas de Castellar del Vallès, l'Ajuntament ha estrenat aquest nou servei amb un total de 14 tràmits, que s'aniran incrementant en els propers mesos. Algunes de les gestions que es podran fer en línia són la presentació de sol·licituds, suggeriments i queixes, l'alta o canvi de domicili al padró d'habitants, la sol·licitud de certificats d'empadronament i la sol·licitud de certificats de qualificació urbanística i d'antiguitat i legalitat. A més, també serà possible demanar la recollida de mobles vells, la domiciliació de tributs i impostos i la cita amb un càrrec electe. El TRAM representa un salt qualitatiu en la simplificació de les relacions que els ciutadans tenen habitualment amb l'Administració local. Aquesta nova plataforma incorpora la utilització del certificat digital dels ciutadans, l'idCAT, que expedeix l'Agència Catalana de Certificació. Aquest certificat permet identificar-se i fer tràmits telemàtics segurs, ja que garanteix la identitat de l'emissor i la integritat de la informació. Es tracta d'una identitat digital avançada basada en un certificat reconegut, que es pot baixar des de www.idcat.net i s'emmagatzema a l'ordinador del ciutadà. Amb el certificat digital es podran fer tràmits amb l'ajuntament, com ara una sol·licitud, amb la mateixa validesa jurídica que en el tràmit presencial o en paper. L'Ajuntament de Castellar del Vallès, mitjançant un conveni amb l'Agència Catalana de Certificació, actuarà com a entitat de registre col·laboradora per validar la identitat dels ciutadans i ciutadanes que demanin aquest certificat. Això permetrà poder generar certificats per a les persones que ho demanin prèviament des del mateix Ajuntament. L'AOC és un projecte participat per la Generalitat de Catalunya i Localret que pretén liderar la modernització de les administracions públiques catalanes per fer-les transparents, modernes, en xarxa i integrades al servei dels ciutadans.
Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40