Què hem de tenir en compte a l’hora de contractar un viatge?
Entrem en el mes de Setmana Santa, tot i que aquest any arriba més tard, on la majoria de persones consumidores contractem o hem contractat un viatge per gaudir dels dies festius que tenim.
Contractar un viatge vol dir que hem de tenir en compte diferents punts als quals hem de posar atenció per evitar futurs problemes i aconseguir així evitar-nos haver de reclamar.
Què hem de tenir en compte? Abans de contractar el servei del viatge hem de:
- Informar-nos de les característiques i tots els detalls del viatge: horari, mitjans de transport i possibles enllaços, trasllats entre aeroports i hotels, necessitat de passaport o visat, requisits sanitaris en el lloc de destí, entre d’altres.
- Assegurar-se dels serveis inclosos dins el preu abonat: bitllets, taxes, trasllats, etc.
- Llegir molt bé el contracte, sobretot la part de condicions de cancel·lació, ja que cada companyia té unes condicions diferents.
- Valorar la possibilitat de contractar una assegurança de viatge (cancel·lació, sanitària, etc.). En cas de contractar-la, s’han de llegir bé les condicions de contractació perquè cada assegurança té les seves pròpies.
- En cas de viatjar fora de la UE, cal informar-se sobre quina assistència sanitària hi haurà en el país destí. Dins de la UE es pot utilitzar la targeta Sanitària Europea (TSE), que es pot sol·licitar gratuïtament des de la Seguretat Social.
En cas de desavinença amb l’asseguradora, haureu de fer una reclamació directament a la companyia i, si no s’arriba a cap acord, podeu posar-vos en contacte amb l’OMIC per poder fer una mediació en matèria de consum.