.jpeg)
L’incident s’ha produït després que una excavadora hagi trencat una canonada de gas. El telèfon d’emergències 112 ha rebut l’avís a les 16.09 h i, arran de la incidència, la Policia Local ha establert un perímetre de seguretat de 50 metres al voltant del punt afectat.
Com a mesura preventiva, Policia Local i Bombers han demanat el confinament del veïnat que viu a l’entorn de la zona afectada, concretament a la ronda de Turuguet, el passatge de Joan Capri, els passatges de Montserrat Roig i Mercè Rodoreda, i els carrers de Maria Aurèlia Capmany, Miquel Martí i Pol, Josep Vicenç Foix i Carles Riba. També s’han evacuat diversos establiments adjacents a la carretera de Sabadell, entre els quals els supermercats Supeco i Consum, el restaurant El Caliu i Amigó.
Pel que fa a l’Escola Mestre Pla, situada a prop del lloc de l’incident, s’ha verificat que no hi havia cap menor a l’interior del centre i que els infants que es trobaven a l’exterior han pogut abandonar la zona amb normalitat.
A causa de la incidència, la carretera B-124 ha quedat tallada totalment al trànsit en el tram comprès entre la nova rotonda del Viena i la rotonda de Mercadona. Mentre ha durat el tall, el trànsit en direcció Sabadell s’ha desviat per la ronda de Ponent, i el trànsit en direcció Castellar, per la ronda de Tolosa.
L’Ajuntament ha activat el DUPROCIM en fase d’alerta i ha avisat el CECAT. Protecció Civil de la Generalitat també ha comunicat la situació de prealerta del PROCICAT, que no comporta l’activació del pla.
Policia Local i Bombers han informat posteriorment que les vàlvules de gas ja han quedat tallades i que la companyia ha començat els treballs de reparació de la canonada. La previsió és que el subministrament de gas es pugui restablir en un termini aproximat de dues hores.
L’Ajuntament agraeix la col·laboració de la ciutadania i dels establiments afectats. No s'han produït danys materials ni personals.