Afectacions per a la gran apagada
L’apagada elèctrica del 28 d’abril de 2025 va afectar greument les persones consumidores. L’OMIC de Castellar del Vallès informa dels drets segons cada cas.
Danys en béns
- Reviseu si les assegurances (llar, comunitat, etc.) cobreixen danys en aparells, ascensors o aliments. Només s’indemnitza si el bé estava assegurat.
- Notifiqueu-ho dins els 7 dies naturals (o el termini de la pòlissa) per un mitjà que en deixi constància.
- Si el dany és per força major, l’asseguradora ho traslladarà al Consorci de Compensació d’Assegurances.
Talls de subministrament
- Les empreses de llum o telèfon i Internet han de descomptar el temps sense servei a la següent factura.
- Si teniu una assegurança multirisc, comproveu si cobreix els danys. Les reclamacions pel tall i per danys soferts s’han de fer en un mateix sinistre.
Cancel·lacions i retards en el transport
- Vols: En cancel·lacions, teniu dret a reemborsament o transport alternatiu i assistència durant l’espera (menjar, allotjament, trasllats). En retards de més de 2 h, assistència; a partir de 5 h, és com una cancel·lació. Reclameu per canals que deixin constància.
- Trens: Consulteu les condicions a la web de Renfe.
- Autobusos i vaixells: En cancel·lacions, el transportista ha d’oferir alternativa o reemborsament.
Anul·lació d’esdeveniments
- Teniu dret al retorn complet dels imports. Reclameu-los al venedor.
Si no s’arriba a un acord amb l’empresa, contacteu amb l’OMIC per a una mediació.