Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Comerç, mercat i consum

Afectacions per a la gran apagada

L’apagada elèctrica del 28 d’abril de 2025 va afectar greument les persones consumidores. L’OMIC de Castellar del Vallès informa dels drets segons cada cas.

Danys en béns

  • Reviseu si les assegurances (llar, comunitat, etc.) cobreixen danys en aparells, ascensors o aliments. Només s’indemnitza si el bé estava assegurat.
  • Notifiqueu-ho dins els 7 dies naturals (o el termini de la pòlissa) per un mitjà que en deixi constància.
  • Si el dany és per força major, l’asseguradora ho traslladarà al Consorci de Compensació d’Assegurances.

Talls de subministrament

  • Les empreses de llum o telèfon i Internet han de descomptar el temps sense servei a la següent factura.
  • Si teniu una assegurança multirisc, comproveu si cobreix els danys. Les reclamacions pel tall i per danys soferts s’han de fer en un mateix sinistre.

Cancel·lacions i retards en el transport

  • Vols: En cancel·lacions, teniu dret a reemborsament o transport alternatiu i assistència durant l’espera (menjar, allotjament, trasllats). En retards de més de 2 h, assistència; a partir de 5 h, és com una cancel·lació. Reclameu per canals que deixin constància.
  • Trens: Consulteu les condicions a la web de Renfe.
  • Autobusos i vaixells: En cancel·lacions, el transportista ha d’oferir alternativa o reemborsament.

Anul·lació d’esdeveniments

  • Teniu dret al retorn complet dels imports. Reclameu-los al venedor.

Si no s’arriba a un acord amb l’empresa, contacteu amb l’OMIC per a una mediació.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40