La NO emissió de factures de subministrament elèctric
Una de les problemàtiques més consultades últimament a l'OMIC respecte al subministrament elèctric és la no emissió de les factures per part de la comercialitzadora a les persones consumidores.
Pot ser la no emissió de factures una problemàtica greu? Depèn molt del temps que fa que no hem rebut les factures, ja que, com més llarg sigui el temps, més elevat serà el suposat deute que tindrem.
Llavors, si ens trobem en aquest cas, hem de tenir en compte que:
- La facturació pot ser mensual o bimensual. Com a persones consumidores podem decidir si volem que ens facturin cada mes o cada dos mesos.
- En cas de no rebre factures durant més d’un any, la companyia no ens podrà reclamar totes aquelles que hagin superat l’any.
- Si el període de no emissió de les factures és molt llarg, tenim dret a sol·licitar un fraccionament de les factures.
- En cas de canviar de companyia, tenim dret a rebre la liquidació del canvi en un període màxim de 42 dies des que es fa efectiu.
- Si aquesta situació provoca indefensió, es pot sol·licitar una compensació degudament quantificada.
- Si es factura amb un IVA superior al del període que havia de ser facturat, es podrà sol·licitar el retorn de la diferència.
En cas de desavinença amb la companyia elèctrica, haureu de realitzar una reclamació directament a la companyia i, si no s’arriba a cap acord, podeu posar-vos en contacte amb l’OMIC per poder realitzar una mediació en matèria de consum.