La renovació d'assegurances
Amb l’inici de 2025, moltes de les persones consumidores hauran renovat les seves assegurances (llar, vida, automòbil, etc.). D’altres deuen estar buscant-ne alguna per tal de contractar-la, però sabem quins són els principals punts a tenir en compte?
Són aquests:
- Abans de contractar: cercar diferents assegurances per veure les característiques que ofereixen i a quin preu. És recomanable que ens facin una proposta amb validesa de 15 dies, o de 20 dies en cas d’assegurança d’automòbil.
- Un cop escollida l’assegurança: sol·licitar la pòlissa, el document on es reflecteixen totes les condicions pactades, per revisar-la abans de donar la nostra confirmació final.
- La durada del contracte ha d’aparèixer en la pòlissa.
- Habitualment aquests tipus de contractes són anuals i tenen una renovació automàtica.
- Tant l’asseguradora com l’assegurat poden donar de baixa el contracte:
- L'assegurat ho ha d’avisar com a mínim 1 mes abans de la renovació.
- L'asseguradora ha d’avisar-ho com a mínim 2 mesos abans de la renovació. Si hi ha canvi de condicions, l’assegurat pot no acceptar-ho i rescindir contracte sense penalització.
- Tant assegurada com assegurat han de respectar el contracte fet fins al venciment. Només es podrà donar de baixa en cas d’incompliment de les condicions.
En cas de desavinença amb l’asseguradora, cal fer una reclamació directament a la companyia i, si no s’arriba a cap acord, podeu contactar amb l’OMIC per fer una mediació en matèria de consum.