L’Equip de Govern portarà a consideració del Ple municipal l’increment de la partida de subvencions destinades a les associacions de famílies d’alumnes per tal d’ampliar les hores de professionals vetlladors que atenen la diversitat a les aules dels centres d’educació de la vila.
Es tracta d’una mesura d’urgència que en cas d’aprovar-se s’aplicarà aquest curs 2019-2020 i que incidirà tant en l’horari lectiu com no lectiu (en horari de menjador escolar). Segons el regidor d’Educació, Joan Creus, “una vegada avaluades les dades amb Inspecció del Departament d’Educació i l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic (EAP), hem constatat que segueixen havent-hi mancances greus en la dotació de recursos per atendre necessitats educatives especials a les escoles i instituts de la vila”. En aquest sentit, els recursos destinats globalment són similars als del curs anterior “i, per tant, no són ni molt menys suficients per donar resposta a les necessitats que expressen els centres escolars”, afirma el regidor.
Malgrat no ser l’administració competent, l’Ajuntament ja va destinar el curs passat una partida extraordinària de 30.000 euros pel retard en el desplegament als centres d’educació infantil i primària del Decret 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en un marc d’un sistema educatiu inclusiu. Segons Creus, “és necessari i urgent que aquest decret es desplegui de manera òptima per garantir l’accés a l’educació en condicions d’equitat i igualtat d’oportunitats”. I afegeix: “seguim estant en una situació alarmant que posa en tensió la bona feina dels professors i equips directius de les escoles”.
“Ja és evident que aquest curs l’Ajuntament haurà de seguir posant i fins i tot augmentant recursos que haurien de procedir del Departament d’Educació de la Generalitat”, remarca el regidor. Per això, es proposarà l’increment de la partida en el Ple de pressupostos del proper mes d’octubre. “Així mateix, –diu Creus – continuarem col·laborant amb l’entitat Suma Castellar, que al llarg d’aquest any ha fet una feina excepcional a l’hora de cercar recursos per afavorir la diversitat a les aules”.