Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Imatge dels 12 regidors de l'equip de govern 2019-2023.
Imatge dels 12 regidors de l'equip de govern 2019-2023.

El cartipàs municipal de la legislatura 2019-2023 recupera les àrees de gestió

Dimecres 19 juny de 2019

El consistori s’estructura en cinc grans àrees, 22 regidories i dos comissionats

L’equip de govern ha presentat aquesta setmana el nou cartipàs municipal pel qual es regirà l’Ajuntament els propers quatre anys. L’organigrama polític recupera el funcionament de les àrees, que havien desaparegut durant el passat mandat, de manera que les regidories s’agruparan a partir d’ara en cinc grans àmbits de gestió: l’Àrea de Territori i Sostenibilitat, coordinada per Pepe González, l’Àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones, que encapçalarà Joan Creus, l’Àrea de Serveis Centrals, que coordinarà Yolanda Rivera, l’Àrea d’Impuls Econòmic, Cultural i Esportiu, que tindrà Anna Marmol al capdavant i, finalment, l’Àrea de Seguretat Ciutadana, Convivència i Civisme, coordinada per Pepe Leiva.

L’alcalde, Ignasi Giménez, va signar dilluns el decret d’organització, que a banda de crear aquestes cinc grans àrees estructura el consistori en un total de 22 regidories, quatre més que en l’anterior mandat, a més de dos comissionats que funcionaran de forma transversal: un d’Atenció a Sant Feliu del Racó i Urbanitzacions que assumirà Pepe Leiva,i un altre per a la Promoció de la Vila, que anirà a càrrec d’Àngela Bailén.

Àrea de Territori i Sostenibilitat

En relació a les competències de cada àrea, destaca la creació de la Regidoria de Transició Ecològica, dins l’Àrea de Territori i Sostenibilitat. Aquesta nova regidoria serà encapçalada per Pepe González i comptarà amb dos regidors adjunts, Pepe Leiva i Yolanda Rivera, i assumirà competències com ara l’elaboració d’un Pla d’acció de transició ecològica, el desplegament del Pla especial del Riu Ripoll, la gestió de residus, el transport i la mobilitat, o el programa “Castellar, vila florida”, entre d’altres.

També dins de l’Àrea de Territori i Sostenibilitat, el seu coordinador, Pepe González, continuarà encapçalant les carteres de Projectes Urbans i Habitatge, mentre que Pepe Leiva també continuarà sent el responsable de la Regidoria d’Espai Públic.

Àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones

Pel que fa a l’Àrea de Drets Socials i Serveis a les Persones, destaca l’aposta per concentrar en la Regidoria de Cicles de Vida l’atenció a la infància, l’adolescència, la joventut i la gent gran, a més de la coordinació dels projectes transversals Planet Youth, Educació 360 i de prescripció social. Aquesta cartera anirà a càrrec de Dani Pérez, que també assumirà la Regidoria de LGTBIQ+, de nova creació, adreçada a l’assessorament, atenció, informació i visibilització d’aquest col·lectiu, així com a la promoció de la diversitat d’orientacions sexuals, identitats de gènere i models familiars.

Una altra novetat remarcable és l’aposta per la Diversitat i Polítiques Inclusives, ques’ha traduït en la creació d’una regidoria específica que anirà a càrrec d’Anna Margalef. Aquesta regidoria desenvoluparà el Pla de suport a les persones amb diversitat funcional i coordinarà el suport a famílies i teixit associatiu que treballa en aquest àmbit.

A més, cal remarcar la creació de la Regidoria de les Feminisme, que assumirà Àngela Bailén, que s’ocuparà de dur a terme una auditoria d’igualtat, de desenvolupar el pla d’igualtat i de gestionar els serveis d’atenció a les dones. Bailén també gestionarà la Regidoria de Cooperació i Nova Ciutadania.

Per últim, Joan Creus, que coordinarà l’àrea, assumirà directament la gestió de les regidories d’Educació i d’Atenció Social i Salut Pública.

Àrea d’Impuls Econòmic, Cultural i Esportiu

Una altra novetat d’aquest mandat és l’agrupació en una sola àrea de les regidories encarregades de l’impuls econòmic, cultural i esportiu. En serà titular la regidora Anna Marmol, que gestionarà directament les regidories d’Activitat Econòmica, Treball (noves denominacions a les antigues regidories de Promoció Econòmica i Ocupació)i Innovació i Gestió del Talent. Aquesta darrera regidoria impulsarà nous projectes com el “Lab Castellar” i gestionarà l’equipament d’El Mirador.

Dins d’aquesta mateixa àrea, Joana Borregoassumirà la gestió de la Regidoria de Cultura i Nakor Bueno serà el responsable de la cartera d’Esports.

Àrea de Serveis Centrals

D’altra banda, Yolanda Rivera serà el referent de l’Ajuntament en tots els assumptes vinculats a règim intern, dins la nova Àrea de Serveis Centrals. Ella serà la responsable de les regidories d’Economia i de Serveis Generals, mentre que Anna Marmol continuarà al capdavant de la Regidoria d’Organització i Recursos Humans.

Dins d’aquesta àrea, també destaca la creació de la Regidoria de Responsabilitat Social, que assumirà Carol Gómez, i que s’ocuparà de tots els aspectes vinculats a govern obert (transparència, dades obertes i participació) així com a les accions que tenen a veure amb la responsabilitat social corporativa de l’Ajuntament.

Àrea de Seguretat Ciutadana, Convivència i Civisme

La darrera àrea és la de Seguretat Ciutadana, Convivència i Civisme, que comptarà amb una regidoria de nom idèntic que anirà a càrrec de Pepe Leiva.

L’única regidoria no adscrita a cap àrea i que dependrà directament d’Alcaldia, juntament amb els dos comissionats, és la de Comunicació, que continuarà gestionant Joan Creus, com en el passat mandat.

Tinències d’alcaldia, comissions informatives i comitès de coordinació

El nou organigrama municipal també ha comportat canvis dins de les tinències d’alcaldia. Mentre que el president de la Junta de Govern Local continuarà sent l’alcalde, Ignasi Giménez, el primer tinent d’alcalde serà Joan Creus; la segona tinència d’alcaldia recaurà en Anna Marmol, la tercera, en Pepe González, la quarta, en Yolanda Rivera, la cinquena en Pepe Leiva, i la sisena en Dani Pérez.

Així mateix es crearan fins a set comitès de coordinació: un de general, format per l’equip de govern, i sis de sectorials que comptaran amb la participació de tècnics i polítics: el comitè d’impuls de nous projectes de gestió; el de planificació de les activitats del municipi; el de coordinació de projectes i obres municipals; el d’impuls de les polítiques socials; el d’emergències socials; i el d’impuls de l’administració electrònica.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40