L’Ajuntament de Castellar del Vallès ha tramès avui una reclamació a Endesa Distribución per “la gestió deficient” de l’avaria elèctrica que les nits de dilluns i dimarts ha deixat sense subministrament els abonats de les urbanitzacions de l’Aire-Sol D i El Balcó de Sant Llorenç.
A la carta que l’alcalde, Ignasi Giménez, ha fet arribar a la companyia, amb còpia al coordinador de zona i a la Direcció General d’Energia i Mines de la Generalitat, s’especifica que la solució d’instal·lar un generador de corrent va arribar tard i va resultar insuficient ja que no es va poder donar servei a tots les persones afectades.
Així mateix, els serveis tècnics municipals han reclamat al mateix coordinador de zona un informe sobre la motivació de l’avaria i quines accions i quan es van emprendre per solucionar-la. A més, també s’ha sol·licitat informació sobre quines actuacions s’han previst per a la millora de les línies i per evitar que es repeteixin incidències com la d’aquesta setmana.
D’altra banda, l’Ajuntament posa a disposició del veïnat afectat els serveis de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) per tal de rebre assessorament a l’hora de tramitar reclamacions pels danys causats pels talls de llum.
Des de l’OMIC es recomana que les persones afectades contactin amb la seva companyia elèctrica per a la presentació d’una queixa. En cas de no rebre una resposta satisfactòria en el termini d’un mes, els abonats poden tramitar una reclamació a través de l’OMIC, mitjançant els fulls disponibles al Servei d’Atenció Ciutadana d’El Mirador o al portal web municipal: www.castellarvalles.cat/reclamacionsomic. Podeu consultar les recomanacions que ha facilitat l'OMIC clicant aquí.
L’avaria que va afectar les urbanitzacions de l’Aire-Sol D i El Balcó es va iniciar diumenge a la nit, coincidint amb el temporal d’aigua que va caure al municipi. El servei no s’ha pogut restablir amb normalitat fins avui dimarts, a les 8.30 del matí.