Els centres escolars de Castellar del Vallès han realitzat aquest curs 2017-2018 un total de 759 activitats, visites o préstecs de la Guia Didàctica, un recurs que ofereix la Regidoria d’Infància i Adolescència i que enguany recollia 122 propostes distribuïdes en set àrees temàtiques: Coneguem la nostra vila (23), Castellar i el món cultural (21), Castellar i la salut (20), Castellar i el medi ambient (21), Castellar i l’empresa (5), Castellar i l’educació en valors (14) i Materials (18).
Com és habitual des de fa uns anys, el BRAM! escolar, que ha celebrat aquest curs la cinquena edició, ha estat la proposta que ha arribat a més alumnes, un total de 3.179 de P3 a 21 batxillerat, que han vist una pel·lícula per cicle, amb dossiers pedagògics per treballar-la abans i/o després de la projecció.
Entre les activitats amb més participació també destaquen altres propostes de l’àrea Castellar i el món cultural, com són el cicle de teatre per a alumnes de 2 anys de les llars d’infants i per a nens i nenes de P3 a 6è de primària, que ha comptat amb la participació de 2.450 alumnes, així com i les audicions musicals i la proposta “Solistes a l’aula”, on han participat tots els alumnes d’infantil i primària del municipi (2.320 alumnes). A més, cal apuntar també els 1.650 alumnes de primària que han assistit a les sessions de teatre en anglès.
També repeteixen entre les activitats més sol·licitades pels centres la visita a la Ludoteca Municipal Les 3 Moreres (46 en total), seguida per les 40 visites als pessebres (5 per veure’n el procés d’elaboració i 35 per veure’n el resultat), les 15 visites als horts de Cal Botafoc, les 12 visites que s’han fet a la Biblioteca Municipal Antoni Tort, o les 11 que s’han dut a terme als Gegants de Castellar o a l’Ajuntament.
Tampoc han faltat enguany, entre d’altres, activitats com el Bufalletres, el Tastaolletes, les visites als Bombers, el curs d’educació viària que cada any porten a terme els alumnes de 5è o “Un tour per l’espai”, i han repetit per segona vegada consecutiva les propostes “Connectats” (per treballar la prevenció dels ciberbullying i la promoció de l’ús saludable dels dispositius mòbils), “Desconnectem” (per prevenir relacions de dependència i addiccions tecnològiques) i “Emociona’t i gestiona’t” (per aprendre a gestionar les emocions, millorar la convivència i desenvolupar les habilitats socials).
Cal assenyalar que una part del monitoratge d’aquestes activitats ha anat a càrrec de tècnics de les diferents regidories de l’Ajuntament, però també hi col·laboren diverses entitats, empreses i ciutadans.
Novetats del curs 2018-2019
El proper mes de setembre, la pàgina web municipal recollirà totes les propostes de la Guia Didàctica del curs 2018-2019, que preveuen recollir prop d’una desena de novetats: visites a Can Padró per conèixer-ne la formatgeria i els processos de recol·lecció d’olives, sortides al viver Tres Turons per descobrir les plantes de l’entorn més proper i l’activitat agrícola del viver, “la farmaciola natural”, tant per a l’estiu com per a l’hivern, adreçada a infants de 3r, 4t i 5è, i tallers i xerrades d’educació ambiental per a alumnes de primària.