La iniciativa, que s’ha dut a terme al llarg del curs 2017-2018, s’emmarca dins el programa de cultura emprenedora CuEmE, impulsat per la Diputació de Barcelona amb el suport de l’Ajuntament
Els alumnes de cinquè i sisè de primària de l’escola FEDAC Castellar han dut a terme avui dilluns, 18 de juny, la cloenda del programa de Cultura Emprenedora CuEmE, impulsat per la Diputació de Barcelona. L’acte ha tingut lloc a la Sala d’Actes d’El Mirador i ha comptat amb l’assistència de l’alcalde, Ignasi Giménez, i del diputat d’Educació de l’administració provincial, Rafa Homet, a més de diversos regidors.
Durant l’acte, l’alumnat ha fet el balanç de l’experiència d’aquest programa, que ha consistit en la creació i desenvolupament d’una cooperativa al llarg del curs 2017-2018, des del seu plantejament formal fins a la venda del producte al mercat no sedentari dels dissabtes.
Per a la seva creació, els i les alumnes van fer una aportació de capital de 3 euros cadascun, i es van organitzar en diferents càrrecs i departaments per dissenyar el producte i impulsar el procés productiu, així com el pla de comunicació i màrqueting, la comercialització i la gestió econòmica administrativa. Un cop retornat el capital inicial, un 15% dels beneficis s’ha destinat a l’ONG Greenpeace, mentre que la quantitat restant la destinaran a fer una activitat de “paintball casolà”.
Per dur a terme el projecte han comptat amb el suport de la comunitat educativa i agents socials del municipi, a més de les regidories d’Educació i de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament, que han actuat com a dinamitzadors i coordinadors del projecte posant els seus recursos a l’abast dels nens i nenes i del seu projecte.
L’acte ha finalitzat amb el lliurament de diplomes i d’un obsequi a cadascun dels i les alumnes participants.
El programa CuEmE va començar el curs 2011-2012 i arriba enguany a la setena edició. El curs passat, hi van participar 5.000 alumnes de la província de Barcelona de 131 centres educatius i 60 municipis, que van crear un total de 224 cooperatives.