67 alumnes han pres part de la 3a edició d’aquesta iniciativa aquest curs, realitzant activitats a Suport Castellar i la Fundació Obra Social Benèfica
Un total de 67 de 3r d’ESO del col·legi El Casal i de l’escola FEDAC Castellar van rebre ahir a la tarda els diplomes que acrediten la seva participació al programa Servei Comunitari. Aquesta és una iniciativa que aquest curs s’ha dut a terme per tercera vegada amb l’objectiu de promoure que els alumnes de secundària experimentin i protagonitzin activitats de compromís cívic alhora que aprenen en l’exercici actiu de la ciutadania i posen en joc els seus coneixements i capacitats al servei de comunitat.
En concret, els nois i noies d’El Casal han desenvolupat la seva activitat a Suport Castellar-Salut Mental, mentre que els alumnes de l’escola FEDAC Castellar han col·laborat amb la Fundació Obra Social Benèfica.
L’acte, que es va celebrar a l’Auditori Municipal Miquel Pont, va comptar amb l’assistència de l’alcalde, Ignasi Giménez, de l’inspector del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Quim Núñez, de la regidora d’Educació, Formació i Ocupació, M. Antònia Puig, i dels representants de les entitats on aquest curs s’ha dut a terme el servei comunitari. També hi va ser present la Coral Pas a Pas, vinculada a l’entitat Suport Castellar, que va oferir una actuació a l’inici de l’acte juntament amb alumnes d’El Casal.
Metodologia: aprenentatge servei
El Servei Comunitari es du a terme mitjançant la metodologia d’Aprenentatge Servei, que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte i que permet així que l’alumnat analitzi l’entorn, elabori propostes de millora i les desenvolupi des de la pràctica, la implicació i el compromís. En aquest sentit, els participants es formen treballant sobre necessitats reals del seu entorn amb l’objectiu de millorar-lo.
A partir d’aquesta metodologia, es pretén que el Servei Comunitari esdevingui una eina de transmissió de valors i destreses (l’actitud crítica, el compromís, la responsabilitat, la participació, l’esforç, el respecte, el diàleg i l’austeritat) que han de capacitar l’alumne a participar i comprometre’s en la vida cívica.
Segons el desplegament previst per la Generalitat, el programa de Servei Comunitari s’haurà d’incorporar obligatòriament al currículum de l’alumnat de 3r o 4r d’ESO a tots els instituts catalans, públics o concertats, a partir del curs 2019-2020, i computarà per a l’avaluació dels alumnes. La dedicació horària al desenvolupament del Servei comunitari és de 20 hores, amb un mínim de 10 hores de servei actiu a la comunitat.