Els centres escolars de Castellar del Vallès han realitzat aquest curs 2016-2017 un total de 778 activitats, visites o préstecs de la Guia Didàctica, un recurs que ofereix la Regidoria d’Infància i Adolescència i que enguany recollia 125 propostes distribuïdes en set àrees temàtiques: Coneguem la nostra vila (23), Castellar i el món cultural (22), Castellar i la salut (20), Castellar i el medi ambient (21), Castellar i l’empresa (6), Castellar i l’educació en valors (15) i Materials (16).
Com en els darrers anys, el BRAM! escolar, que ha celebrat aquest curs la seva quarta edició, ha estat la proposta que ha arribat a més alumnes, un total de 3.251 de P3 a 21 batxillerat, que han vist una pel·lícula per cicle, amb dossiers pedagògics per treballar-la abans i/o després de la projecció.
Entre les activitats amb més participació també destaquen altres propostes de l’àrea Castellar i el món cultural, com són el cicle de teatre per a alumnes de 2 anys de les llars d’infants i per a nens i nenes de P3 a 6è de primària, que ha comptat amb la participació de 2.600 alumnes, i les audicions musicals, on han participat tots els alumnes d’infantil i primària del municipi (2.372 alumnes). A més, cal apuntar també els 1.654 alumnes de primària que han assistit a les sessions de teatre en anglès.
També han estat un any més entre les activitats més sol·licitades pels centres la visita a la Ludoteca Municipal Les 3 Moreres (49 en total, amb més d’un miler d’alumnes), seguida per les 31 visites als pessebres (també amb prop de mil alumnes), les 19 visites als horts de Cal Botafoc, per on han passat uns 460 alumnes, les 15 sortides del Projecte Rius o les 12 visites a la Biblioteca Municipal Antoni Tort.
A més, cal fer esment d’altres activitats que han destacat per la demanda rebuda, com ara l’espectacle de Jaume Ibars Que comenci la gresca, que han vist 829 alumnes de cinc escoles, o “Un tour per l’espai”, sessions de planetari i de cinema científic en 360º a El Mirador, per on han passat uns 425 alumnes.
Tampoc han faltat enguany, entre d’altres, activitats com el Bufalletres, el Tastaolletes, les visites als Bombers, el curs d’educació viària que cada any porten a terme els alumnes de 5è i les novetats d’aquest curs “Connectats” (per treballar usos de xarxes socials), “Desconnectem” (per treballar relacions de dependència, presa de decisions i assertivitat) i “Emociona’t i gestiona’t” (per aprendre a gestionar les emocions, millorar la convivència i desenvolupar les habilitats socials).
Cal assenyalar que una part del monitoratge d’aquestes activitats ha anat a càrrec de tècnics de les diferents regidories de l’Ajuntament, però també hi col·laboren diverses entitats, empreses i ciutadans.
Novetats del curs 2017-2018
El proper mes de setembre, la pàgina web municipal recollirà totes les propostes de la Guia Didàctica del curs 2017-2018. Entre les principals novetats s’està treballant en una proposta per tancar les sortides del Projecte Rius amb una festa a Can Juliana o “L’hora del codi”, una activitat a càrrec de Codelearn per parlar de robòtica i fer una introducció a la programació.