Els centres educatius de primària de Castellar del Vallès han incorporat aquesta setmana un total de sis auxiliars de conversa en anglès que donaran suport lingüístic a les activitats de les escoles. Aquesta és una de les iniciatives previstes al pla d’impuls de la llengua anglesa del municipi, que es va presentar l’octubre del mes passat i que té per objectiu promoure l’ús de l’anglès entre els infants de la vila a través de diferents iniciatives.
Les auxiliars destinaran a aquest projecte un total de 95 hores a la setmana, distribuïdes entre 9 i 18 hores setmanals en funció de cada escola. La metodologia utilitzada a cada centre per distribuir les hores assignades variarà en funció del projecte lingüístic de cadascun d’ells, de manera que, mentre que alguns les faran servir exclusivament per a l’assignatura d’anglès, d’altres duran a terme també altres iniciatives, com el suport en d’altres matèries en aquest idioma.
Per fer-ho, les auxiliars treballaran a l’aula, juntament amb les mestres, facilitant que els infants puguin gaudir i practicar l’anglès, interactuant al màxim possible en els contextos quotidians i acadèmics. A més, augmentaran la incidència de la llengua oral prioritzant les activitats de conversa en grups reduïts. Tot això, amb l’objectiu d’assolir diferents objectius específics, com ara la millora de la competència oral comunicativa dels alumnes, la realització de pràctiques de conversa o el foment de la motivació i l’interès de l’alumnat envers la llengua i anglesa.
Les sis professionals que treballaran amb els infants provenen de l’empresa adjudicatària del projecte, L.Academia, un centre de formació integral especialitzat en idiomes.
Les vuit escoles de primària de la vila comptaran amb aquestes figures fins al mes de juny. És previst que aquesta actuació tingui continuïtat en propers cursos.