Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Imatge d'un moment de la quarta sessió de la Mesa d'Ocupació, dimecres 18 de maig a la Sala d'Actes d'El Mirador.
Imatge d'un moment de la quarta sessió de la Mesa d'Ocupació, dimecres 18 de maig a la Sala d'Actes d'El Mirador.

La Mesa d’Ocupació activa quatre comissions de treball i presenta els indicadors socioeconòmics dels darrers mesos

Dijous 19 maig de 2016

La Sala d’Actes d’El Mirador va acollir ahir dimecres, 18 de maig, la quarta sessió de la Mesa per a l’Ocupació i la Promoció Econòmica de la vila. La sessió va servir per activar quatre comissions de treball i posar en comú els indicadors del mercat de treball dels darrers mesos. A més, també es van donar a conèixer alguns detalls de la Fira d’Economia Social i Solidària que ha de tenir lloc el proper mes de juny a Sabadell, del trasllat del Servei Local d’Ocupació i del projecte de Geoportal.

En primer lloc, la mesa va activar quatre comissions de treball: polígons d’activitat econòmica (que es reunirà el 29 de juny), economia i sectors estratègics (que ha fixat la primera trobada per al 13 de juliol), formació (que farà la primera reunió el 28 de setembre) i seguiment de subvencions (que ha quedat convocada per al 26 d’octubre).

Indicadors del mercat de treball i subvencions

A continuació es van presentar diferents dades del mercat de treball. Entre d’altres, es va destacar que l’atur a Castellar del Vallès va quedar fixat el passat mes d’abril en una taxa del 12,53% (el que equival a un total de 1.373 persones en situació d’atur). Aquest percentatge és inferior a la mitjana catalana (14,05%) i de la comarca (14,98%), i suposa un descens interanual del 13,8%.

Segons es va apuntar, la reactivació econòmica, el descens de la població activa o el descens de la immigració han propiciat una reducció continuada de l’atur en els darrers tres anys de més de quatre punts. Ara mateix, Castellar compta amb una població activa de 10.982 persones. Un 32,5% forma part de la franja de 35 a 44 anys; un 26%, de la franja de 45 a 54 anys; pràcticament un 20%, de la franja de 25 a 34 anys; un 16,5% de la franja de 55 a 64 anys; i finalment, un 5% de la franja de 16 a 24 anys.

Un altre dels indicadors que es va facilitar era el que feia referència a la contractació realitzada durant el mes d’abril al municipi. El mes passat es van realitzar 364 contractes, dels quals un 88% són temporals i un 12% indefinits. En aquest sentit, des de l’equip de govern es va apuntar que la línia de subvencions a la contractació oberta l’any passat ha de cercar que la realització de contractes indefinits tingui un major impacte. L’any 2015, el primer en què es concedia aquest tipus de subvenció, es van atorgar ajuts a 9 empreses per la realització de 12 contractes de treball, amb un import total superior als 10.000 euros.

Pel que fa a la subvenció de 1.500 euros a nous projectes d’emprenedoria, aquest primer quadrimestre s’han detectat un total de 8 empreses amb possibilitat de subvenció. A més, s’han constituït 5 noves empreses, 2 estan en tràmit de constitució i 1 pendent d’iniciar els tràmits.

En la línia d’afavorir l’activitat econòmica, també es va destacar que l’any 2015, l’exempció de la taxa d’activitats va arribar a un sostre de 109 tràmits per un import global de 57.213 euros. Aquesta és la xifra anual més alta des que es va implantar aquesta línia d’ajut. En el primer quadrimestre de 2016 ja han quedat exempts d’aquesta taxa un total de 43 sol·licituds, per valor de 17.000 euros.

D’altra banda, també es van apuntar els imports concedits enguany per la Diputació de Barcelona a l’Ajuntament en 10 línies d’ajuts d’impuls a l’emprenedoria, d’especialització territorial, de suport al comerç, fires o al servei de l’OMIC, entre d’altres. La suma de les subvencions arriba pràcticament a 275.000 euros, dels quals 204.000 corresponen a un programa complementari de foment de l’ocupació i de suport a la integració social. Aquest pla comportarà la contractació de 15 persones durant el segon semestre que es dedicaran a peons i oficials de la Brigada Municipal (10) i a auxiliars administratius (5).

Servei Local d’Ocupació i formació ocupacional

La Mesa també va aportar dades relatives a accions de formació ocupacional. Pel que fa als certificats de professionalitat, cal destacar que 21 alumnes han realitzat recentment 1.000 hores de formació en ofertes formatives de garantia juvenil; 15 alumnes han finalitzat un curs de 120 hores en operacions auxiliars de serveis administratius i generals; 7 alumnes finalitzaran aquest mes de maig formacions en competències digitals (15 hores) i lingüístiques (5 hores); finalment, 30 alumnes estan realitzant enguany formacions en els àmbits de les operacions auxiliars de serveis administratius i generals i de les activitats administratives en la relació amb el client, amb un total de 1.250 hores. Fora de l’àmbit ocupacional, també cal destacar que l’any 2015 923 alumnes van realitzar 63 cursos a El Mirador, amb un total de 2.232,5 hores.

Pel que fa al Servei Local d’Ocupació (SLO), en el primer quadrimestre de 2016 s’han produït 99 altes al servei (en tot l’any 2015 es van registrar 317 altes). Durant el mateix període s’han ofert 60 llocs de treball, dels quals s’han pogut cobrir el 75%. Segons es va apuntar, per cobrir un lloc de treball, l’empresa demandant rep de mitjana 10 perfils de persones candidates que estan inscrites al servei. L’any 2015, el SLO va cobrir un total de 173 llocs de treball amb usuaris de la borsa de treball (49 llocs més respecte el 2014).

Altres temes

La Mesa d’Ocupació també va tractar altres temes com ara la propera celebració de la Fira d’Economia Social i Solidària que tindrà lloc al Recinte Firal de Sabadell els dies 10 i 11 de juny. Aquesta iniciativa supramunicipal és impulsada conjuntament pels ajuntaments de Sabadell, Sant Quirze del Vallès i Castellar del Vallès i té per objectiu ensenyar i posar en valor el sector de l’economia social i solidària a la comarca.

D’altra banda, també es van donar detalls del recent trasllat del Servei Local d’Ocupació a les dependències de l’Espai Tolrà i, finalment, es va presentar el projecte de Geoportal, que possibilitarà entre altres aspectes la consulta sobre el mapa web de les empreses i comerços de la vila.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40