Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

El director-gerent del Consorci AOC, Àlex Pèlach, i l'alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, durant la presentació del servei.
El director-gerent del Consorci AOC, Àlex Pèlach, i l'alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, durant la presentació del servei.

Castellar és el primer Ajuntament que estrena el nou sistema d’identificació digital de Catalunya a través de telèfon mòbil

Dilluns 25 gener de 2016

Castellar del Vallès és des d’avui el primer municipi de Catalunya que facilita la realització de tràmits per Internet a través de l’idCAT  SMS, un nou servei d’identificació digital a través dels dispositius mòbils proporcionat pel Consorci d’Administració Oberta de Catalunya i la Generalitat de Catalunya.

L’acte de presentació de l’idCAT SMS ha tingut lloc aquest matí, a la Sala d’Actes d’El Mirador de Castellar del Vallès, i hi ha comptat amb la participació de l’alcalde, Ignasi Giménez, i el director-gerent del Consorci AOC, Àlex Pèlach.

Aquest sistema es basa en el lliurament d’una codi d’un sol ús a un telèfon mòbil que s’ha d’introduir en el procés de tramitació. Qualsevol ciutadà o ciutadana pot obtenir aquesta identificació registrant el seu número de telèfon mòbil a la base de dades de la Seu Electrònica de la Generalitat. Per fer-ho, haurà d’acudir a qualsevol de les entitats de registre existents, entre les quals hi ha el Servei d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Castellar.

Quins tràmits puc fer?

Amb aquest nou identificador digital, es podran realitzar ja tots els tràmits municipals que requereixen d’autenticació o signatura electrònica. Així per exemple, es podrà fer servir per presentar instàncies, sol·licituds d’accés a la informació pública o declaracions i comunicacions relacionats amb la creació d’empreses.

L’idCAT-SMS també es pot fer servir per a la realització de diversos tràmits davant la Generalitat de Catalunya, com és l’accés a la carpeta ciutadana, les notificacions electròniques o bé sol·licituds d’accés a la informació.

Està previst que aquest servei es desplegui properament a totes les administracions catalanes, començant pels 879 ens locals que utilitzen la solució e-TRAM de tramitació electrònica del Consorci AOC.

Molt fàcil, segur i per a tothom

Actualment s’han lliurat més de 40 milions de DNIs electrònics però el percentatge de tràmits fets amb aquest sistema és tan sols del 0,02% segons el darrer informe de la Fundació Orange. I segons dades del Consorci AOC, a Catalunya la mitjana de tràmits municipals realitzats electrònicament respecte al total és inferior al 15%, tot i que el 75% dels ciutadans ja són internautes.

Aquest nou sistema permetrà donar un salt qualitatiu i quantitatiu per superar les barreres de la utilització dels certificats digitals i impulsar de forma efectiva l’administració digital en la relació amb els ciutadans, amb totes les avantatges que això implica de millora de la qualitat del servei i d’estalvi de temps i diners.

En aquest sentit, es tracta d’un sistema molt senzill de fer servir que pot utilitzar fàcilment qualsevol ciutadà, atès que es basa simplement en introduir un codi d’un sol ús que es rep per SMS.

Així, estarà a l’abast de tots els ciutadans amb un telèfon mòbil que és gairebé tothom: a Espanya hi ha a dia d’avui 108 telèfons mòbils per 100 habitants. A més, permetrà fer electrònicament més del 95% dels tràmits perquè és segur pel fet d’estar basat en un dispositiu molt personal com el telèfon mòbil i perquè està qualificat com a seguretat de nivell mig segons l’esquema nacional de seguretat.

Com funciona?

Quan un servei electrònic ofereixi la possibilitat d’identificar-se mitjançant idCAT-SMS, el ciutadà o ciutadana haurà d’introduir el seu document d’identificació (DNI, en el cas de ciutadans de nacionalitat espanyola) i el telèfon mòbil registrat a la base de dades.

Si la base de dades no troba el document d’identificació o el telèfon mòbil proporcionat no correspon al que s’ha registrat vinculat al document d’identificació, es visualitzarà un missatge d’error. En aquest cas, s’haurà de modificar el registre si és erroni o realitzar-lo si no s’ha fet prèviament. 

Si les dades proporcionades es corresponen a les registrades s’enviarà una contrasenya al telèfon mòbil que s’haurà d’introduir en el camp de text que es mostrarà en pantalla. Si la contrasenya és correcta, es podrà continuar el tràmit o la gestió que s’està realitzant. 

L’Ajuntament aprovarà aquests dies un protocol d’identificació i signatura electrònica que regula la validesa del servei idCAT SMS en la relació de la ciutadania amb l’administració local a fi i efecte d’afavorir la simplificació en la tramitació electrònica.

Fonts d’informació

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40