Nou alumnes de 2n de Batxillerat dels instituts Castellar i Puig de la Creu van rebre la setmana passada, en el marc de la 13a edició del Certamen Minerva, un reconeixement pels seus treballs de recerca realitzats durant el curs 2014-2015 en l’acte que es va celebrar al Teatre de la Vila de Palau-solità i Plegamans.
Així, de l’Institut Castellar van resultar guardonades Janira Amador, Laura Ballesteros i Emma Sánchez pel seu treball “Dormir i somniar”, fet sota la tutoria del professor Xavi Fernàndez. També van rebre el reconeixement Marta Corbalán, Max Smith i Víctor Rodríguez per “El guió cinematogràfic”, un treball tutoritzat pel professor Antoni Carbonell.
Per part de l’Institut Puig de la Creu es van reconèixer els treballs “La invisibilitat: realitat o ficció?”, de Carles Anton i Oriol Mira i tutoritzat per Xavier Martín, i “Beautiful minds”, de Mariana F. Galán, tutoritzat per Imma Hernández.
A més dels quatre castellarencs, també van ser reconeguts tretze treballs d’alumnes dels instituts dels altres municipis participants al certamen.
El Certamen Minerva és una iniciativa anual que reconeix la qualitat dels treballs de recerca que fan els alumnes de 2n de Batxillerat d’instituts de diversos municipis del Vallès Occidental: Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Castellar del Vallès, Palau-solità i Plegamans, Polinyà i Sentmenat.
En la seva 13a edició, l’acte va comptar amb l’assistència, a banda dels alumnes i familiars i amics, de diverses personalitats de tots els municipis (en el cas de Castellar, la regidora de Educació, Formació i Ocupació, M. Antònia Puig), així com professors i professores dels instituts i l’Inspector d’Ensenyament dels Serveis Territorials al Vallès Occidental del Departament d’Ensenyament, Joaquim Núñez.
Abans dels parlaments i l'entrega de guardons, els alumnes del taller extraescolar de teatre de l'Institut Ramon Casas i Carbó van representar un esquetx de l'obra El florido pensil. A més, l’acte va incloure les exposicions d'una selecció dels treballs guardonats, fetes pels propis alumnes que els han elaborat.