Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

L’Ajuntament executarà un Pla d’acció extraordinari de gestió dels efectes del temporal de vent del 9 de desembre

Dimecres 17 desembre de 2014

L’Ajuntament de Castellar va anunciar ahir al vespre, durant la sessió plenària que es va celebrar a Ca l’Alberola, la implantació d’un Pla d’acció extraordinari de gestió dels efectes del temporal de vent del 9 de desembre passat.

Es tracta d’un seguit d’accions que tenen per objectiu intervenir, d’una banda, en el sòl forestal afectat pel temporal i, de l’altra, reparar els desperfectes que s’han produït en sòl urbà. Per a la seva implantació, i d’acord amb un decret d’alcaldia signat avui mateix, s’ha creat la figura del Regidor Comissionat del temporal de vent, que recau en el Tinent d’Alcalde de l’Àrea de Territori, Aleix Canalís. Juntament amb un comitè format per diversos tècnics, la seva funció serà fer un seguiment diari de les mesures del Pla d’acció.

El Pla preveu en primer lloc la contractació de 25 persones. D’aquestes, 13 (6 paletes, 4 jardiners i 3 pintors) s’integraran en una brigada d’obres i manteniment per dur a terme reparacions en l’espai públic i en edificis públics. Les altres 12 persones treballaran en una brigada de neteja forestal que intervindrà en finques de titularitat pública i en l’obertura de senders que hagin quedat tallats pels efectes de la ventada.

Per poder accedir a aquests llocs de treball, que tindran una durada de sis mesos a jornada completa, cal estar en situació d’atur i inscrit al Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i a la Borsa de Treball de l’Ajuntament. Les persones interessades que compleixin aquests requisits poden presentar la seva sol·licitud fins al 8 de gener al Cal Botafoc (c. Sant Llorenç, 7, tel. 9371442 06), de dilluns a divendres de 9 a 13.30 h.

Els 25 contractes previstos es formalitzaran a partir de Plans d’ocupació finançats per la Diputació de Barcelona, que invertirà prop de 408.000 euros dels quals el 60% es destinarà al personal i el 40% a béns i serveis (compra de material, contractació de serveis d’empreses especialitzades i lloguer de maquinària forestal).

Una segona actuació prevista en el Pla d’acció presentat ahir és la contractació d’empreses especialitzades per obrir camins,  desbrossar parcel·les i extreure arbres en sòl públic, donar suport a propietaris en la realització de tasques especialitzades i extreure de manera subsidiària peus o troncs en parcel·les privades.

La tercera de les accions que recull el Pla és la creació d’una línia d’ajuts extraordinaris i incentius fiscals per compensar els desperfectes del temporal de vent. D’una banda, les persones afectades que hagin de tramitar una comunicació o una llicència d’obres rebran una bonificació del 95% sobre l’impost de construccions i la taxa d’obres. A més, en els propers es preveu posar en marxa una segona línia d’ajuts adreçada als propietaris forestals.

Finalment, en el Pla també es prioritza l’assessorament i l’agilització de tràmits a les persones afectades, a través de l’oficina municipal d’atenció ubicada a El Mirador. Des de dilluns passat, el personal d’aquesta oficina informa i aconsella en matèria de gestió de reclamacions a companyies asseguradores; tramitació de reclamacions per danys causats per béns municipals; agilització de tràmits de sol·licitud d’obres per reparació de danys i de retirada o tala d’arbrat o resolució d’incidències amb les companyies de subministrament elèctric, de telefonia i d’aigua.

Totes aquestes accions es duran a terme de forma coordinada amb els municipis veïns també afectats (Sabadell, Terrassa, Matadepera i Sentmenat) i amb la participació de propietaris forestals, ADF, Bombers Voluntaris i altres entitats locals i agents implicats.

Declaració institucional

La descripció del Pla d’acció extraordinari de gestió dels efectes del temporal de vent es va incloure en la declaració institucional que es va llegir al Ple de desembre. El text també recull la crida de l’Ajuntament de Castellar a les altres administracions (especialment la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona) perquè ajudin amb urgència la corporació municipal, d’una banda, a sufragar la despesa extraordinària generada pel temporal de vent i, de l’altra, a netejar els camins forestals i gestionar la gran quantitat de massa forestal morta que ha quedat als boscos. Aquest últim aspecte es considera prioritari per prevenir el risc d’incendi forestal.

En aquest sentit, l’Ajuntament demana en la declaració institucional que les administracions reaccionin amb celeritat i determinació i posin a disposició dels municipis afectats els recursos que siguin necessaris per afrontar la contingència extraordinària que supera amb escreix les capacitats d’actuació de l’administració local.

El document també repassa els efectes immediats que va causar el temporal en només tres hores, així com les accions que es van portar a terme a Castellar en la fase d’emergències, durant la qual es van comptabilitzar prop de 300 incidències ciutadanes. Finalment, agraeix la tasca de tots els professionals i voluntaris que van participar en l’emergència i fa un reconeixement al comportament cívic i l’exemplaritat mostrats per la població en aquestes circumstàncies especials.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40