El canvi dels contenidors de rebuig i de recollida selectiva i la incorporació de nous vehicles de neteja i recollida ha motivat la creació d’una nova imatge per identificar i donar a conèixer el servei i personalitzar els diferents recursos materials (vehicles i roba de treball).
La Unitat de Disseny Gràfic, Imatge i Publicacions ha desenvolupat la marca, que ha partit de la base que la conscienciació social i les bones pràctiques davant la neteja viària i la recollida selectiva estan arrelades a la població de la vila. És per això que s’ha treballat una imatge que mostra la satisfacció personal davant d’un acte de solidaritat amb l’entorn, evitant missatges alliçonadors.
Per fer-ho, s’ha desenvolupat un eslògan que utilitza la primera persona, encapçalat amb el “JO” i seguit només d’un verb amb l’acció que es porta a terme. D’aquesta manera es pretén incidir en el fet que la responsabilitat recau en un mateix.
D’altra banda s’ha aprofitat la forma de la lletra “O” per convertir-la en una cara somrient, que simbolitza la satisfacció per l’actuació que es du a terme.
En tractar-se d’una imatge conjunta que abastarà diferents àmbits, s’ha assignat un color a cada acció (reciclatge, neteja i recollida) per fer-la més visual i identificar-la dins del conjunt.