Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

L’OMIC demana precaució a l’hora de contractar companyies de serveis dels sectors energètics

Dimecres 9 juliol de 2014

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Castellar del Vallès demana precaució a l’hora de contractar companyies de serveis, especialment relatives a electricitat i gas.

La liberalització d’aquests serveis permet als usuaris canviar de companyia energètica, la qual cosa ha motivat que aquestes companyies hagin iniciat diferents campanyes publicitàries per mirar de captar nous clients de llum i gas. És per això l’OMIC de Castellar ha elaborat un seguit de recomanacions als usuaris per tal d’ajudar-los a decidir la conveniència o no de canviar de companyia.

En aquest sentit, abans de fer el canvi, l’OMIC recomana:

  • Comparar les tarifes i tenir en compte els serveis oferts.
  • Guardar la publicitat per poder fer reclamacions i/o denúncies, ja que la publicitat és vinculant i obliga a qui l’ha feta.
  • Demanar el contracte per escrit i llegir-lo molt bé abans de signar-lo; la companyia només pot exigir el compliment d’allò que figura en el contracte.
  • Demanar la durada del contracte i si existeixen clàusules de penalització.
  • Demanar qui realitza les revisions obligatòries i si aquestes tenen algun cost econòmic.

D’altra banda, s’han de tenir en compte les següents situacions:

  • Trucades comercials: saber que per telèfon no podem contractar, ens han d’enviar a casa el contracte escrit, que l’haurem de signar i reenviar-lo a la companyia.
  • Visites a casa de comercials: no estem obligats a rebre’ls. En tot cas, s’haurien d’acreditar.
  • Visites per revisions obligatòries: la companyia ha de fer una notificació (per carta o cartell a l’escala). Pot ser que el propi operari de la companyia ens vulgui vendre algun producte o oferta.

En tots aquests supòsits, l’OMIC recomana anar amb compte amb la documentació que l’usuari lliura i també la que signa, ja que és possible trobar-se amb el fet que s’hagi contractat el servei sense adonar-se’n. De totes manera, donat el cas, l’usuari disposa de 14 dies per anul·lar el contracte sense la necessitat de donar cap justificació.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40