Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Personal del servei de neteja i recollida d'escombraries, juntament amb l'alcalde i el tinent d'alcalde de Territori
Personal del servei de neteja i recollida d'escombraries, juntament amb l'alcalde i el tinent d'alcalde de Territori

Arrenca la nova concessió del servei de neteja viària, recollida d’escombraries i deixalleria

Dimarts 1 juliol de 2014

L’empresa Fomento de Construcciones y Contratas SA és des d’avui dimarts, 1 de juliol, l’encarregada del servei públic de recollida i transport dels residus municipals, de la gestió de la deixalleria municipal i de la neteja viària de Castellar del Vallès. La nova concessió arrenca després que el Ple municipal aprovés el passat mes d’abril adjudicar per un import d’1,76 milions d’euros (IVA exclòs) el conjunt de serveis a la vila que conformaven el concurs licitat conjuntament amb Sant Llorenç Savall.

Amb aquest nou contracte, la concessió de la recollida de residus municipals, de la gestió de la deixalleria municipal i de la neteja viària serà objecte d’una renovació total, tal com s’establia en el plec de condicions.

En aquest sentit, i pel que fa a la recollida de residus, a la tardor es canviaran els 730 contenidors del municipi al sistema de càrrega lateral. A més, s’implantarà el sistema de recollida porta a porta programada de les restes vegetals, es farà un manteniment preventiu i correctiu de contenidors, se’n reubicaran alguns tant al nucli urbà com a les urbanitzacions, i s’implantarà la tecnologia GPS a tots els vehicles del contracte.

Les novetats en termes de neteja que s’aniran implantant al llarg d’aquest estiu passaran per la neteja d’escocells, marquesines i cartells, pipicans i zones industrials, a més de la neteja i desinfecció quinzenal dels sorrals de jocs infantils i un servei mínim d’escombrat els diumenges.

Totes aquestes novetats porten associada l’adquisició de nova maquinària amb l’objectiu de millorar l’eficiència del servei, com ara tres camions recol3lectors compactadors de 25 m³, un camió de 3.500 kg amb plataforma i bolquet, un vehicle de trasllat de contenidors amb equip de neteja, un camió de caixa oberta amb grua de 6 tones i amb un accessori per recollir restes vegetals, un rentacontenidors de 25 m³, tres vehicles auxiliars, una escombradora, una escombradora sobre camió i un vehicle lleuger.

Entre aquestes millores s’inclou una inversió per cobrir els escocells de la major part de l’arbrat viari, l’adequació de zones de recollida a les urbanitzacions, l’arranjament de les àrees d’aportació soterrada, la instal·lació d’un sistema de protecció contra incendis i la col·locació de baranes de protecció a la deixalleria, una escombradora de 2 m³ per a la zona de vianants, o la neteja de sorrals de col·legis.

Cal assenyalar, a més, que la totalitat dels llocs de treball de la concessió vigent queden subrogats al nou contractista, de manera que se’n garanteix la continuïtat. A més, l’empresa adjudicatària ha adoptat el compromís que personal del TEB Castellar assumeixi diverses tasques relacionades amb la concessió.

La durada del contracte serà de deu anys, prorrogable anualment fins a dos anys més com a màxim.

Servei mancomunat

Tal com es recollia al plec de clàusules que es va aprovar el passat mes de setembre, el contracte es distribueix en tres lots de manera mancomunada amb l’ajuntament de Sant Llorenç Savall. La part corresponent a Castellar del Vallès, la que es va adjudicar al Ple d’abril, equival al 100% del primer lot, al 83% del segon lot i al 85% del tercer lot.

Així, de l’import total d’adjudicació, 1.624.448,25 € corresponen al primer lot, exclusiu per al municipi de Castellar, que fa referència al servei de recollida i transport de residus municipals (excepte les fraccions paper, cartró, vidre i envasos), el servei de gestió de la deixalleria municipal i el servei de neteja viària de la vila.

33.770,52 € pertanyen al segon lot, relatiu al transport dels residus de les deixalleries de Castellar i Sant Llorenç Savall a planta de tractament, mentre que els 129.164,10 € restants corresponen al tercer lot, que fa referència a la recollida i transport de les fraccions paper i cartró, vidre i envasos dels municipis de Castellar i Sant Llorenç.

En aquest tercer lot també s’inclou la recollida de les fraccions paper, cartró i envasos del municipi de Gallifa, establerta en el plec de condicions i que properament es formalitzarà amb un conveni entre Castellar i Gallifa.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40