Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Imatge d'una sessió plenària anterior
Imatge d'una sessió plenària anterior

Acords del Ple Ordinari del 29 d’octubre de 2013

Dimecres 30 octubre de 2013

Canvi d’hora de les sessions plenàries

El Ple ordinari corresponent al mes d’octubre es va iniciar amb l’acord unànime de tots els grups municipals d’avançar la celebració de les sessions ordinàries d’aquest òrgan de govern de les 21 a les 20 hores. Els plenaris mantindran la mateixa periodicitat. Així, les sessions ordinàries tenen lloc el darrer dimarts de cada mes, a excepció del mes d’agost, en què no es fa sessió, i dels mesos de juliol i desembre, que s’avança uns dies en cas que hi hagi assumptes per tractar a l’ordre del dia.

Acta pendent d’aprovar

El consistori va aprovar l’acta del Ple corresponent a la sessió ordinària del 24 de setembre de 2013, amb els vots favorables dels 19 regidors del PSC, CiU i PP i els 2 vots en contra dels regidors de L’Altraveu.

Aprovació inicial del pressupost i la plantilla de l’Ajuntament per a l’any 2014

El consistori va aprovar inicialment el pressupost general de l’Ajuntament de Castellar del Vallès per al 2014, que suma un import de 23,5 milions d’euros, el que suposa una disminució de l’1,67% respecte l’exercici vigent.

L’acord, que es va prendre amb el vots favorable dels 13 regidors del PSC, les abstencions dels 2 regidors del PP i els vots en contra dels 6 regidors de CiU i L’Altraveu, incloïa l’aprovació de les bases d’execució del pressupost així com la plantilla de personal al servei de l’Ajuntament.

Aprovació de la relació de llocs de treball del personal municipal

El Ple també va aprovar, amb 13 vots favorables de l’equip de govern (PSC) i 8 abstencions dels regidors de l’oposició (CiU, L’Altraveu i PP), la relació de llocs de treball del personal funcionari, laboral i eventual de l’Ajuntament per a l’any 2014 i les seves corresponents fitxes de funcions.

Aprovació provisional de la modificació de les ordenances fiscals per al 2014

El Ple va aprovar provisionalment la modificació de les ordenances fiscals per a l’any 2014, amb els vots favorables dels 13 regidors de l’equip de govern (PSC) i els vots en contra dels 8 regidors de l’oposició (CiU, L’Altraveu i PP). L’acord també incorporava la memòria i l’estudi econòmic per a la determinació de la taxa pel subministrament d’aigua al terme municipal de Castellar i la comunicació a la Comissió de Preus de Catalunya de les tarifes d’aquest mateix servei.

Aprovació inicial de l’ordenança reguladora de preus públics

El Ple també va aprovar inicialment l’ordenança general reguladora de preus públics, amb els 17 vots favorables dels regidors del PSC i CiU i 4 abstencions dels regidors de L’Altraveu i PP. Aquest punt incorporava paral·lelament la delegació a la Junta de Govern Local de la fixació de la quantia dels preus públics i la derogació de diverses ordenances reguladores vigents de preus públics.

Aprovació inicial de l’ordenança de subvencions per a persones amb escassa capacitat econòmica

El Ple va aprovar inicialment per unanimitat l’ordenança reguladora de les bases per a la concessió de subvencions per a suport de les persones amb escassa capacitat econòmica. Aquest text estableix la concessió d’una subvenció fixa de 50 euros a l’import de la quota íntegra de l’Impost de Béns Immobles.

L’ajut serà atorgat automàticament a totes aquelles persones que siguin beneficiàries de la reducció de la quota de la taxa per a la recollida de residus municipal. D’acord amb els barems establerts es calcula que se’n podran beneficiar unes 600 famílies.

Aprovació inicial de la modificació de l’ordenança reguladora de les bases per a la concessió de subvencions per al foment de la borsa de mediació per al lloguer social d’habitatges

El consistori va aprovar inicialment per unanimitat la modificació dels apartats 4 i 5 de l’ordenança reguladora de les bases per a la concessió de subvencions per al foment de la borsa de mediació per al lloguer social d’habitatges. En aquest sentit, tots aquells titulars d’habitatges que hagin estat posats a disposició d’aquesta borsa gaudiran d’una subvenció del 50% de l’import de la quota íntegra de l’Impost sobre Béns Immobles corresponent a l’habitatge. Fins ara, l’import d’aquest ajut era del 25% de la quota.  

Aprovació d’una resolució en relació a la liquidació de l’impost municipal sobre l’increment del valors dels terrenys de naturalesa urbana

El Ple va acordar suspendre cautelarment les liquidacions de l’impost sobre l’increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana a les persones afectades per processos de dació en pagament o execució hipotecària del seu habitatge habitual.

Aquest acord, pres per unanimitat de tots els grups municipals, s’aplicarà sempre que es produeixi una transmissió de la titularitat de l’habitatge habitual que compleixi tots els pressupòsits bàsics per a l’existència d’una dació en pagament però es materialitzi en un altre tipus de negoci jurídic. També es farà efectiu quan no es produeixi un pagament efectiu d’un preu, sinó que en la transmissió del bé la part adquirent liquidi el preu mitjançant retenció total o parcial per satisfer el deute, o bé quan l’adquirent sigui una entitat financera o una persona jurídica vinculada a una entitat financera.

Així mateix, es va instar el Govern de l’Estat a modificar la regulació legal de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana.

Donar compte dels informes de tresoreria i intervenció de la Llei contra la morositat en les operacions comercials del 3r trimestre de 2013

El Ple municipal es va donar per assabentat de l’informe de tresoreria sobre el compliment dels terminis de pagament de les obligacions de l’Ajuntament corresponent al tercer trimestre de 2013, d’acord amb l’article 4.30 de la Llei 15/2010. En el mateix sentit, i seguint l’article 5.4 de la mateixa Llei, també es va donar compte de la relació de factures o documents justificatius presentats pels contractistes, elaborada per Intervenció, respecte els quals han transcorregut més de tres mesos des de l’anotació al Registre de factures i no s’han tramitat els corresponents expedients de reconeixement de l’obligació a 30 de setembre de 2013.

L’informe de tresoreria es remetrà al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques i al Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

Aprovació provisional Pla especial c. Torras, núm. 6-10

Un altre dels punts de l’ordre del dia del Ple va ser l’aprovació provisional del Pla especial de protecció de la casa del Cal Boter, situada al carrer Torras, núm. 6-10, que té com a principal finalitat la protecció del conjunt d’aquesta edificació amb ornaments modernistes de l’any 1914 que compta amb elements singulars.

L’expedient, que es va aprovar per unanimitat, es traslladarà a la Comissió d’Urbanisme de Barcelona per a la seva aprovació definitiva.

Moció del grup municipal popular sobre la creació d’una comissió de seguiment de les mocions i propostes ja aprovades

També es va aprovar per unanimitat la moció presentada pel grup municipal del Partit Popular que proposava la creació d’una comissió de seguiment de les mocions i propostes aprovades pel Ple. Tal com establia l’acord, la comissió, que es reunirà cada sis mesos i estarà integrada per un regidor o regidora de cada grup municipal, farà un informe de cada reunió sobre la situació de les mocions que es posarà en coneixement de tots els regidors i regidores.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40