Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Promotors i col·laboradors del projecte de la Carpeta Personal de Salut
Promotors i col·laboradors del projecte de la Carpeta Personal de Salut

La ciutadania de Castellar del Vallès pot accedir des d’avui al seu historial sanitari a través de la Carpeta Personal de Salut

Dimecres 6 juny de 2012

La Carpeta permet consultar diagnòstics, informes mèdics o resultats de proves i exploracions, el pla de medicació entre d’altres

La ciutadania castellarenca pot accedir des d’avui dimecres, 6 de juny, a la Carpeta Personal de Salut, un espai de consulta de la informació personal de salut a través d’Internet. Aquesta nova eina, creada pel Departament de Salut de la Generalitat, facilita que l’usuari pugui disposar i utilitzar les dades del seu historial clínic en qualsevol moment, d’una forma segura i confidencial.

L’accés a la Carpeta Personal de Salut es pot dur a terme a través del portal www.gencat.cat/salut/carpeta o bé a través de la portal web de l’Ajuntament, www.castellarvalles.cat, que col·labora en la promoció del projecte entre la població. Les persones que vulguin utilitzar aquest espai han de complir els següents requisits: ser major d’edat i disposar d’una Targeta Sanitària Individual i de certificat digital (IdCAT o DNI electrònic).

Què s’hi pot consultar

La Carpeta Personal de Salut conté la informació generada en els centres que formen part del Sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya. Aquesta informació ha de ser publicada pels centres a la Carpeta per tal que els pacients la puguin visualitzar i consultar.

Així, els usuaris poden accedir a través de la carpeta a les dades més rellevants publicades pels proveïdors de salut i inclosos a la història clínica compartida de Catalunya. Entre d’altres, es poden consultar els diagnòstics, els informes clínics (urgències, ingressos, atenció ambulatòria), els resultats de les proves i exploracions complementàries, el pla de medicació vigent de la recepta electrònica o les vacunes administrades. Des d’aquest espai també s’ofereix la connexió al Banc de Sang, a l’Oficina Virtual de Tràmits i a altres institucions.

D’aquesta manera, Castellar s’afegeix a altres poblacions catalanes que ja han implantat la Carpeta com és el cas de Calella, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Mataró, Palafolls, Sabadell, Terrassa i Tordera. A finals de l’any 2012 està previst que la Carpeta Personal de Salut estigui desplegada a tot Catalunya.

El desplegament de la Carpeta Personal de Salut a Castellar es du a terme amb la col·laboració de l’Ajuntament de Castellar, la Corporació Sanitària del Parc Taulí, el CatSalut, l’Institut Català de la Salut i l’Agència d’Informació, Avaluació i Qualitat en Salut.
 
L’extensió de la Carpeta Personal de Salut a tota la ciutadania és una de les iniciatives més rellevants previstes en el Pla de Salut de Catalunya 2011-2015, conjuntament amb el portal web Canal Salut i la potenciació de Sanitat Respon, per facilitar l’accés a recursos d’informació relacionats amb la seva salut i fomentar la corresponsabilitat en la cura de la salut i el bon ús del sistema sanitari.
 
L’Ajuntament donarà a conèixer la Carpeta Personal de Salut mitjançant una campanya de comunicació. Entre d’altres accions, el projecte es difondrà en la propera sessió del Consell municipal sociosanitari, en sessions específiques organitzades al Casal Catalunya per a gent gran i en els cursos d’Internet que ofereix El Mirador Centre de Coneixement (i que ja inclouen un mòdul d’administració electrònica i certificat digital).

Com obtenir el certificat digital

Per tal de garantir la seguretat i la confidencialitat en l’accés a la Carpeta Personal de Salut, es requereix la utilització d’algun mecanisme de certificació oficial digital de la identitat de l’usuari. En l’actualitat els dos certificats habilitats per consultar aquest espai són l’IdCAT i el DNI electrònic.
 
A Castellar, el Certificat IdCAT es pot tramitar al Servei d’Atenció Ciutadana (Pl. d’El Mirador s/n, de dilluns a dijous, de 8.30 a 19 h i divendres, de 8.30 a 14 h) o bé a través del web www.idcat.cat.

Pel que fa al DNI electrònic, aquest es pot tramitar a Castellar a través de l’oficina mòbil de la Policia Nacional (cal demanar prèviament hora al Servei d’Atenció Ciutadana). També es pot obtenir a les dependències de la Policia Nacional de Sabadell (c. Batllevell, 115, demanant cita prèvia al 902 247 364 o bé a www.citapreviadni.es).

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40