L’Ajuntament de Castellar del Vallès i l’Escola d’Educació Especial Xaloc de Sabadell han posat en marxa aquest curs 2011-2012 un conveni de col·laboració segons el qual els alumnes de la Secció de Formació Laboral d’aquest centre podran fer pràctiques al consistori castellarenc.
L’acord ha possibilitat que, des del passat mes de setembre, un alumne de l’escola Xaloc, que acull infants i joves amb discapacitat intel·lectual i dificultats d’aprenentatge, s’hagi incorporat a l’Àrea de Serveis a les Persones per tal de dur a terme les seves pràctiques cada dimarts, de 9 del matí a 1 del migdia.
L’objectiu d’aquest acord, que serà vigent fins a finalitzar el curs el proper mes de juny, és afavorir, mitjançant el contacte amb un ambient real de treball, la integració sociolaboral i el perfeccionament pràctic dels alumnes majors de 16 anys del centre.
Ateses les especials característiques dels alumnes, l’escola facilita durant tot el període de pràctiques la col·laboració dels experts amb el centre de treball –en aquest cas, l’Ajuntament– per tal que els alumnes realitzin els aprenentatges necessaris per assolir els objectius establerts. Per la seva banda, l’Ajuntament ha designat un responsable de pràctiques que manté el contacte amb els experts del centre.
La programació de les pràctiques (durada, continguts, desenvolupament i avaluació) han estat acordades mútuament per l’escola i Ajuntament, mentre que l’horari és compatible amb les classes teòriques que l’alumne fa al centre.
L’Escola Xaloc de Sabadell és una institució sense afany de lucre amb experiència professional des de l’any 1971 en el camp de l’educació especial. Els darrers deu cursos, ha tirat endavant una proposta de formació professionalitzadora per als alumnes de més de 16 anys.
El centre acull alumnes d’entre 3 i 21 anys, i té com a objectius bàsics oferir-los un entorn i unes propostes educatives que els permetin ser el màxim de competents en l’àmbit personal, així com socialment i laboralment i, a la vegada, que els ajudin a assolir una adequada qualitat de vida com a ciutadans de ple dret, ajudant-los a superar les barreres per a l’aprenentatge i trencant les barreres a la participació.