Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

L'alcalde de CAstellar, Ignasi Giménez, ha presentat el cartipàs municipal 2011-2015
L'alcalde de CAstellar, Ignasi Giménez, ha presentat el cartipàs municipal 2011-2015

Es presenta el cartipàs municipal de la legislatura 2011-2015

Divendres 17 juny de 2011

El consistori s’estructura a partir de cinc grans àrees: Serveis Centrals, Serveis a les Persones, Planificació Urbanística i Territori, Promoció Econòmica i Innovació, i Presidència

L’equip de govern ha presentat aquest matí el nou cartipàs municipal pel qual es regirà l’Ajuntament els propers quatre anys. L’organigrama s’estructurarà a partir de cinc grans àrees, una més que durant la legislatura 2007-2011: l’Àrea de Serveis Centrals, coordinada per Òscar Lomas, l’Àrea de Serveis a les persones, que encapçalarà Glòria Massagué, l’Àrea de Planificació urbanística i territori, que coordinarà Aleix Canalís, l’Àrea de Presidència, que tindrà Pepe González al capdavant i, finalment l’Àrea de Promoció econòmica i innovació, coordinada per Joan Creus, que és de nova creació.

El cartipàs 2011-2015 incorpora a més algunes novetats, com la creació de tres comissionats, que tindran com a missió assumir encàrrecs específics o bé gestionar serveis o equipaments que funcionen de forma transversal. Així, hi haurà el Comissionat per la Revisió del Pla General d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM), el Comissionat per El Mirador i el Comissionat d’Atenció a les urbanitzacions i Sant Feliu. Una altra novetat d’aquesta legislatura és la creació de la figura del regidor adjunt, que assumirà funcions específiques dins de regidories concretes com són les d’Esports i de Voluntariat.

En relació a les competències de cada àrea, l’Àrea de Serveis Centrals inclou les regidories de Serveis generals, d’Organització, sistemes i atenció ciutadana, i de Serveis econòmics, encapçalades per Òscar Lomas, i també les de Recursos humans, que està al càrrec de Soraya Rodríguez, i Seguretat ciutadana, que assumeix José Leiva i que deixa de dependre de l’Àrea de Presidència.
 
Dins de l’Àrea de Serveis a les persones (anterior Àrea Social), s’hi troben les regidories de Serveis socials i salut, Joventut i Gent Gran, que depenen de Glòria Massagué, la Regidoria d’Igualtat d’oportunitats, creada el 2009 i que assumeix Dani Pérez, i la Regidoria d’Educació, que dirigeix Maria Antònia Puig. També s’inclou en aquest àrea la Regidoria de Cooperació, solidaritat, nova ciutadania i voluntariat, encapçalada per Glòria Massagué i que en l’anterior legislatura depenia de l’Àrea de Presidència. Precisament, a la Regidoria de Voluntariat hi ha la figura d’un regidor adjunt, que és Víctor Cuervo.

D’altra banda, l’Àrea de Planificació urbanística i Territori engloba les Regidories d’Urbanisme, Medi ambient i Espai públic (abans Via pública, i que inclourà també les tasques de l’anterior Regidoria de Protecció civil), dirigides per Aleix Canalís, i la Regidoria de Mobilitat (que fins ara depenia de l’Àrea de Presidència), encapçalada per Pepe González. Aquest mateix regidor assumeix un dels Comissionats de nova creació, el Comissionat per la Revisió del POUM, un encàrrec específic d’aquest mandat.

Dues Regidories que deixen de dependre de l’Àrea Social, com són Formació, treball, innovació i indústria, gestionada per Joan Creus, i també Promoció de la vila i turisme, encapçalada per Pepa Martínez, passen ara a formar part de l’Àrea de Promoció econòmica i innovació. A més, en aquesta àrea es troben la Regidoria de Comerç i consum, que dirigeix Anna Màrmol, i el Comissionat per El Mirador, encapçalat també per Màrmol.

Finalment, a l’Àrea de Presidència s’inclouen les Regidories de Mitjans de comunicació, que assumeix Pepe González, Participació, que recau en Dani Pérez, i Cultura i Esports, dirigides per Pepa Martínez. A més, hi ha un regidor adjunt d’Esport escolar, Víctor Cuervo, i el tercer dels Comissionats, el d’Atenció a les urbanitzacions i Sant Feliu, que encapçala Aleix Canalís.

A banda d’aquestes cinc grans àrees, el Gabinet d’Alcaldia assumirà directament les tasques relatives a comunicació institucional, protocol i honors i distincions.

El nou organigrama municipal també ha comportat canvis dins de les tinències d’alcaldia. Mentre que el president de la Junta de Govern Local continuarà sent l’alcalde, Ignasi Giménez, el primer tinent d’alcalde serà Òscar Lomas; la segona, Glòria Massagué; el tercer, Aleix Canalís; el quart, Pepe González; el cinquè, Joan Creus; la sisena, Pepa Martínez; i el setè, José Leiva. A més, hi haurà cinc comissions de treball: la comissió de Serveis centrals; la de Serveis a les persones; la comissió de Planificació urbanística i territori; la de Promoció econòmica i innovació; la de Presidència; i la comissió especial de Comptes.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40