L'Ajuntament de Castellar demana la col·laboració de Sabadell per garantir una qualitat mínima del transport públic
Dimarts 13 gener de 2004
El municipi sol·licita al consistori vallesà que habiliti carrils bus en determinats trams de la línia C1 entre Castellar-Sabadell L'Ajuntament de Castellar del Vallès ha demanat la col·laboració del consistori de Sabadell per tal de posar fi a la situació discriminatòria amb què es troben els usuaris que utilitzen el transport col·lectiu entre les dues poblacions. Segons ha fet públic el consistori, la solució als dèficits que en l'actualitat pateix la línia d'autobús entre Castellar i Sabadell passa per l'habilitació en determinats punts d'un carril bus adequat a les necessitats del servei. La proposta s'inclou dins un informe elaborat per l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (APTP) en el marc del Pla Estratègic de Castellar del Vallès. Concretament, es demana que s'instal·li el carril bus a l'entrada de Sabadell, entre la rotllana de can Puiggener i la plaça d'Espanya. També, que s'instal·li a les tres parades intermèdies situades a la carretera B-124. El consistori també sol·licita al municipi de Sabadell que estudiï altres mesures, com ara l'adequació de les freqüències dels semàfors situats en el polígon industrial de la Llanera, que contribueixen a alentir el temps del recorregut de la línia. L'objectiu final és garantir a l'usuari el compliment de les freqüències de pas del bus i una major fiabilitat en la durada dels trajectes i els horaris assignats. L'Àrea de Territori i la Regidoria de Pla Estratègic han assenyalat que ara no es compleixen uns mínims de qualitat en el servei. Segons apunten, els retards reiterats que pateix la línia d'autobús C1 (l'única opció de transport col·lectiu per arribar a Sabadell) obeeixen a l'actual situació de col·lapse circulatori de Sabadell. També afirmen que la congestió viària ve motivada per la manca de rondes de circumval·lació de la ciutat, tot i que s'hagi produït un augment generalitzat del trànsit de vehicles. A Castellar, la situació es veu agreujada per la manca d'una xarxa de transport ferroviari que arribi al municipi. Davant d'això, el consistori ha proposat que es protegeixi el pas de l'autobús del trànsit de vehicles, sobretot en aquells punts on habitualment s'hi embussa. Segons l'informe de l'APTP, la creació de carrils bus faria possible que el trajecte entre Castellar i Sabadell es cobrís en un temps de 15 minuts, igualant les prestacions de Renfe i dels Ferrocarrils de la Generalitat. L'actuació proposada, pressupostada amb un cost estimatiu de 2,4 milions d'euros, possibilitaria que amb gairebé la mateixa flota d'autobusos es pogués incrementar la freqüència de pas dels 20 minuts actuals en dies feiners fins als 15 minuts. A més també s'afavoriria una millor interconnexió amb els horaris de sortida del tren.