Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

38 persones treballaran a l’Ajuntament durant els propers sis mesos gràcies als Plans Extraordinaris d’Ocupació Locals
38 persones treballaran a l’Ajuntament durant els propers sis mesos gràcies als Plans Extraordinaris d’Ocupació Locals

38 persones treballaran a l’Ajuntament durant els propers sis mesos gràcies als Plans Extraordinaris d’Ocupació Locals

Dilluns 5 juliol de 2010

Les tasques tindran a veure amb l’impuls de les TIC, la rehabilitació d’equipaments municipals i l’eficiència energètica i energies renovables

Un total de 38 persones treballaran durant els propers sis mesos a l’Ajuntament de Castellar gràcies als Plans Extraordinaris d’Ocupació Local finançats per Generalitat de Catalunya. Les persones seleccionades realitzaran tasques relacionades amb tres projectes concrets: 13 persones faran treballs d’impuls de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), mentre que 16 persones es dedicaran a la rehabilitació d’equipaments municipals i 9 persones treballaran en feines sobre eficiència energètica i energies renovables.

El Servei d’Ocupació de Catalunya atorgarà a l’Ajuntament de la vila una subvenció total de 283.997 euros, que es concretaran, respectivament, en 90.337,63 euros, 111.928,32 euros i 62.059,68 euros per a cada projecte. A més, es destinarà un import de 18.772 euros a les diferents accions formatives dels treballadors.

L’alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, i el regidor de Promoció Econòmica i Ocupació, Joan Creus, es van reunir el passat divendres amb les 38 persones seleccionades, en un acte que es va realitzar a Cal Botafoc i que va servir per explicar-los de forma genèrica quines seran les seves feines durant els propers mesos.

Impuls de les TIC

La majoria de les persones que duran a terme aquests Plans d’Ocupació començaran a treballar els propers dies realitzant les tasques que els seran assignades. El projecte d’impuls de les TIC es divideix en dues vessants: d’una banda, l’inventari i descripció de tràmits, mecanització de dades i digitalizació de documents per a diferents àrees municipals, on hi treballaran 8 persones. Les feines incloses en aquest projecte serviran per incrementar la informació i tramitació presencial a les oficines d’atenció ciutadana, millorant els processos de finestreta única, per incorporar més tràmits al seguiment d’expedients i per escanejar documents electrònics, garantint-ne la validesa fiscal i legal.

La segona vessant del projecte relatiu a les TIC consistirà en la difusió d’aquestes a les entitats i a la ciutadania a través del nou Centre de Coneixement El Mirador, inaugurat el passat divendres i destinat a donar a conèixer Castellar com una ciutat creativa i innovadora i a preparar la ciutadania en valors necessaris per afrontar els canvis del segle XXI, tals com la creativitat, la innovació, les tecnologies i el coneixement. 4 dels 5 treballadors destinats a aquest projecte faran tasques de dinamització digital, mentre que el cinquè actuarà de formador i coordinador d’aquest equip.

Rehabilitació d’equipaments municipals

La rehabilitació de la façana del Centre Feliuenc, diverses millores de jocs infantils de les escoles del municipi, la reforma interior de l’antic edifici on s’ubicava la Regidoria de Benestar Social i la renovació de les tanques i baranes de diversos edificis i equipaments municipals seran possibles gràcies a les feines que realitzaran 11 de les 38 persones contractades a través dels Plans Extraordinaris d’Ocupació Local.

La rehabilitació de la façana del Centre Feliuenc, un edifici que data de l’any 1902, se centrarà en el sanejament de tots els seus elements malmesos, i en tasques d’enllumenat i fusteria. Pel que fa als jocs infantils de les escoles municipals, que es van instal·lar ara fa vuit anys, seran objecte d’una renovació. Així, es desmuntaran els jocs existents i es recuperaran aquells que estiguin en bon estat. Els jocs construïts amb fusta es renovaran amb materials homologats amb l’objectiu de garantir la seguretat.

Pel que fa a la reforma interior de l’edifici que anteriorment acollia la Regidoria de Benestar Social, aquesta consistirà en l’adequació de l’espai com a vestidors per a la policia local. Així, s’enderrocarà la distribució interior de l’edifici i es construiran dos nuclis de dutxes i dues zones de serveis. També es renovaran les instal·lacions elèctrica i de fontaneria.

D’altra banda, es farà una adaptació dels elements de protecció d’escoles i equipaments esportius municipals, que han quedat fora de normativa amb la implantació del Codi Tècnic de l’Edificació. Així, es farà una actuació sistemàtica de renovació de tanques, baranes i passamans de les escoles i equipaments municipals que ho necessitin, així com una actualització de tanques i elements metàl·lics d’aquests equipaments.

Eficiència energètica i energies renovables

El projecte d’eficiència energètica i energies renovables es concretarà en quatre actuacions. En aquest sentit, es renovaran les instal·lacions interiors d’enllumenat de diversos edificis i equipaments municipals per tal de reduir el consum energètic, i es renovaran algunes de les instal·lacions d’aigua per tal de reduir el consum d’aigua. Així, d’una banda, es col·locaran sensors d’intensitat de llum a les escoles i, de l’altra, s’implantaran vàlvules de doble descàrrega als inodors i aixetes a aquells equipaments que encara no en tenen, i també es renovaran les instal·lacions de fontaneria que estiguin malmeses.

Una altra de les actuacions d’aquest projecte consistirà en la reforma del sistema de clavegueram de l’edifici del Grup Pessebrista de la Capella de Montserrat i en la millora de l’accessibilitat a diversos edificis i equipaments.

Entre les actuacions que es duran a terme els propers mesos en matèria d’eficiència energètica i energies renovables també es troben la incorporació de dispositius electrònics de monitorització del mobiliari urbà i senyalització viària del municipi, i la millora dels acabats exteriors de diversos edificis i equipaments municipals.

L’atur baixa a Castellar per tercer mes consecutiu

Cal assenyalar que Castellar del Vallès ha experimentat el mes de juny un descens en el nombre de persones desocupades. En total, han estat 1.794 les persones registrades com a desocupades a la vila, 90 menys que el passat mes de maig.

Juny ha estat el tercer mes consecutiu en què les dades de l’atur a Castellar han experimentat un descens, que en aquesta ocasió ha estat del 4,8%, deixant la taxa d’atur en el 14,61% de la població activa.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40