S'aprova el pressupost per al 2004 que arriba als 24 milions d'euros
Dijous 11 desembre de 2003
L'Ajuntament de Castellar del Vallès va aprovar ahir en sessió extraordinària del Ple el pressupost general per al 2004, amb els vots a favor de CIU i ERC, els vots en contra del PSC i ICV-EuiA i l'abstenció del PP. L'import previst per al proper exercici suma un total de 24,17 milions d'euros, uns 4.022 milions de pessetes. Aquesta xifra és la més alta de la història del municipi i suposa un increment del 79% respecte aquest any, ja que per primera vegada s'incorporen les inversions a realitzar durant el 2004. L'aprovació del pressupost 2004 suposa el punt de partida d'un pla d'acció programat a quatre anys vista que l'equip de govern, format per CiU i ERC, presentarà el mes de gener. Aquest document recull també de les decisions preses en el marc de participació ciutadana establerta des del Pla Estratègic. Pressupost ordinari En relació al pressupost ordinari, es preveu per a l'exercici del 2004 un increment dels ingressos generats pel creixement de l'activitat econòmica i per la consolidació de noves zones residencials. Els capítols 1, 2 i 3, d'impostos directes, obres, taxes i altres impostos, representen amb 12.85 milions d'euros, el 53,18 per cent del total del pressupost. L'altra gran font d'ingressos és el finançament extern. L'Ajuntament percebrà 4,3 milions d'euros (19,18 per cent) procedents d'altres administracions. L'apartat d'ingressos també incorpora 2,5 milions d'euros (10,50 per cent) mitjançant préstecs i 2,4 milions d'euros (el 10,27 per cent) per la venda de terrenys. Finalment, els ajuts específics i les concessions per finançar les inversions del 2004 es comptabilitzen en un bloc a part que suma un total d'1,91 milions d'euros (el 7,93 per cent). En l'apartat de despeses per capítols, el capítol de personal s'incrementa fins arribar als 6 milions d'euros. Amb tot, el capítol de béns i serveis continua sent el més important, amb 7,3 milions d'euros. També es remarcable el capítol de subvencions a entitats, amb un import total de 650 mil euros. La voluntat de prioritzar les polítiques socials queda expressada en la classificació de despeses per àrees. L'àmbit dels serveis a les persones, amb 9,3 milions d'euros, s'iguala pràcticament amb l'àrea d'acció en el territori, on hi ha prevista una despesa de 9,9 milions d'euros, import que inclou la major part d'inversions. Els serveis generals i administratius suposaran una despesa de 3,3 milions d'euros mentre que el deute públic, entre els interessos i les amortitzacions de capital, no supera el 6 per cent del pressupost municipal. La càrrega financera manté doncs una línia de continuïtat atesos els períodes de carència dels préstecs i l'acabament dels períodes d'amortització. En qualsevol cas, el pressupost general incompleix de forma conscient els objectius d'estabilitat pressupostària plantejats des del Govern espanyol i que, en el marc europeu, alguns països europeus com França i Alemanya ja han anunciat també el seu incompliment. En aquest sentit, es consideren il·lògiques les restriccions que des de Madrid afecten al desenvolupament lògic i adequat del municipi.