El col·legi El Casal inicia el projecte Som un bloc per al desenvolupament d'una comunitat de Gàmbia
Divendres 16 març de 2007
El col·legi El Casal de Castellar del Vallès ha iniciat el projecte Som un bloc que pretén millorar la qualitat de vida de la comunitat de Tuba Kolong (Gàmbia) a través de la construcció d'un centre d'educació infantil i l'optimització dels recursos de producció agrícola que permeti el desenvolupament autònom del poblat. Els impulsors del projecte van fer ahir una presentació a la Sala de Petit Format de l'Ateneu de les primeres accions dutes a terme. A través d'iniciatives com la Campanya de l'Euro on s'han recollit aportacions a través de guardioles itinerants- diferents establiments solidaris, vendes de samarretes, els diners que molts nens van recollir durant el Nadal i aportacions anònimes s'han recaptat uns 5.000 euros. El pròxim dia 27 tres professors del centre aniran a Gàmbia per començar a fer realitat el projecte, que s'iniciarà amb la reparació de la xarxa de pous de la zona d'horts. A més, a nivell agrícola, "es construirà un tancat per a la protecció dels horts i es dotarà de màquinària agrícola la zona per a la millora de la productivitat", ha indicat Gerard Vilanova, un dels professors d'El Casal implicats en el projecte. A partir de setembre, començaria la construcció d'un centre d'educació infantil per a nens de 3 a 6 anys. L'edifici es construeix en blocs de formigó i per això el nom de la campanya, perquè d'una banda s'utilitza aquest material per a construir l'escola i "de l'altra, volem donar la idea que anem tots a una", ha afegit Vilanova. Alhora, el projecte pretén realitzar una tasca de conscienciació social a la comunitat educativa d'El Casal i el seu entorn directe, el municipi de Castellar, i sobretot els nens "perquè ells són la peça clau de Som un bloc", ha constatat Vilanova. La intenció és que la vinculació del centre amb la comunitat de Tuba Kolong sigui molt duradora i a la llarga tant els alumnes de Gàmbia com els de Castellar puguin fer estades als col·legis.