El web municipal registra més de 75.000 visites en l'últim any
Divendres 16 setembre de 2005
El web de l'Ajuntament de Castellar del Vallès, www.castellarvalles.org, compleix el seu segon aniversari, després que va entrar en funcionament el 9 de setembre de 2003. En el darrer any, de setembre de 2004 a setembre de 2005, el portal municipal ha rebut més de 75.300 visites, el què suposa un increment del 33,6% respecte el mateix període de l'any anterior, en què es van registrar unes 50.000 visites. La mitjana de visites diàries l'últim any ha estat de 210, mentre que de setembre de 2003 a setembre de 2004 era de 150. En dos anys en funcionament, el portal municipal ha acumulat un total de 7.400 pàgines, de les quals 1.450 corresponen a seccions fixes, 2.500 a notícies i novetats i 3.350 a actes d'agenda. L'agenda cultural, la borsa de treball, la informació general, els tràmits en línia, les notícies i el carrerer són les pàgines més consultades entre els visitants del web de l'Ajuntament. "Durant el segon any de funcionament el portal s'ha consolidat com una eina eficaç de comunicació i d'interrelació entre la ciutadania i l'administració", ha manifestat el responsable del Departament de Societat del Coneixement de l'Ajuntament, Ferran Farriol. "S'ha produït un notable increment de les visites i això, segurament, està associat a l'augment del nombre de continguts i serveis que s'ha donat al llarg de l'any", ha afegit Farriol. En aquest sentit, en l'últim any han nascut projectes com el Compartir Cotxe i el Consensus, i és quan realment s'ha percebut l'ús de l'e-TRAM, que es va posar en marxa el juliol de 2004. L'e-TRAM és un mòdul de gestió municipal de sol·licituds i tràmits per Internet integrat a la plataforma de l'Administració Oberta de Catalunya (AOC). De moment, es poden realitzar 14 tràmits via Internet a través del portal municipal, entre els què hi destaquen les queixes i suggeriments, les instàncies i els tràmits relacionats amb el padró. Des de juliol de 2004 a juliol de 2005, l'e-TRAM ha registrat 409 usuaris que han efectuat 527 tràmits. El Consensus, una eina interactiva per a la informació, participació i consulta ciutadana, es va posar en marxa fa set mesos i des de llavors ja compta amb un centenar de persones registrades com a usuàries dels diferents espais de participació. Es va aprofitar l'inici del Pla Director de la Societat del Coneixement per obrir aquesta eina de participació on-line, que actualment també conté l'espai de participació del fòrum ambiental i un fòrum general sobre Castellar del Vallès que compta amb més de 130 participacions. El Compartir cotxe és un servir que consisteix a facilitar, via Internet, la trobada de persones que estan interessades a compartir vehicle privat a l'hora de fer un viatge. De gener a juliol de 2005, aquest servei ha acollit 1.877 visites, amb una mitjana mensual de 268 usuaris. "Cal destacar, però, l'elevat grau de repetició existent en el servei", ha puntualitzat Farriol. Finalment, una altra de les novetats de l'últim any ha estat la Guia Urbana, una aplicació derivada del Sistema d'Informació Geogràfica Municipal (SIG) que permet representar cartogràficament diferents aspectes del territori municipal i realitzar cerques d'equipaments i entitats, carrers i números de portal. Segons les estadístiques, el plànol rep una mitjana mensual de 200 visites. Durant l'últim any també han continuat projectes engegats en els primers 12 mesos de vida del portal municipal. En aquest sentit, la xarxa d'entitats ja compta amb 50 entitats que disposen d'espai al web, i s'ha consolidat la borsa de treball on-line del Departament de Promoció Econòmica i Ocupació. De les 450 sol·licituds de feina registrades en primer any, s'ha passat a 800, amb un increment del 77 per cent. De cara al futur, i seguint les premisses del Pla Director de la Societat del Coneixement i del Pla Director Tecnològic, està previst, l'any vinent, definir un nou projecte web lligat a una intranet, amb noves prestacions de cara al ciutadà, com un butlletí electrònic. "Ja s'ha començat a posar fil a l'agulla en la millora del portal i en la definició d'una futura intranet corporativa que permeti respondre tant a les creixents demandes internes d'integració d'informació i serveis al web, com als nous serveis que els ciutadans demanden", ha explicat Ferran Farriol. Es preveu que aquest projecte suposi una evolució de l'actual portal durant el proper any.