L'Ajuntament modifica el conveni amb l'eaCAT per incorporar el registre automàtic dels tràmits que arriben a través del TRAM
Dimecres 1 juny de 2005
Els tràmits que es poden realitzar a l'Ajuntament de Castellar del Vallès via Internet a través del TRAM, una plataforma de tramitació digital, quedaran automàticament registrats, a partir d'ara, a través de la plataforma de registre virtual eaCAT. L'Ajuntament de Castellar va signar un conveni amb la Generalitat l'any 2003 per a incorporar el registre telemàtic, a través de l'eaCAT, per a la recepció i sortida de documents tramesos entre administracions catalanes. Aquest vespre es portarà al ple la modificació d'aquest conveni per tal que la pataforma eaCAT permeti registrar, a banda dels documents procedents d'altres administracions, els tràmits que entren al consistori per Internet a través del TRAM. Es tracta d'un registre que compta amb la mateixa validesa que el registre que es faci personalment a través del taulell d'entrada al consistori. L'extranet de les administracions catalanes, eacat.net, és una plataforma de comunicació, tramitació de documentació i execució d'aplicacions que s'ofereix, a través d'Internet, als organismes de la Generalitat. Incorpora la signatura electrònica reconeguda i els registres telemàtics que li proporcionen seguretat i validesa jurídica en els tràmits que es realitzin. Entre alguns dels serveis de què disposa la plataforma eaCAT destaca l'arxiu electrònic d'actes i la seva tramesa, el tauler d'anuncis, l'aplicació del registre d'entrada i sortida i el registre telemàtic d'entrada i sortida, entre d'altres. D'aquesta manera, l'Ajuntament de Castellar fa palesa la seva forta aposta per les noves tecnologies amb la modernització i racionalització dels procediments administratius, disposant de l'arquitectura tecnològica necessària que permeti implementar la seva gestió, amb l'objecte de millorar el seu funcionament tant internament com de cara al ciutadà.