S'amplia l'espai dedicat a l'atenció al ciutadà
Dilluns 4 octubre de 2004
El Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Castellar del Vallès (SAC) amplia a partir d'aquest dilluns, 4 d'octubre, l'espai físic en què està ubicat i passa a ocupar la major part de la planta baixa del consistori. Aquest canvi està previst en el projecte del nou SAC, l'aplicació del qual és una de les prioritats de l'equip de govern per aquesta legislatura. A banda de l'ampliació de l'espai físic dedicat a l'atenció directa amb els ciutadans, recentment també s'ha posat en marxa la possibilitat de fer tràmits administratius per Internet a través del TRAM, el tramitador d'expedients municipals. "Augmentem la qualitat, amb un espai més ampli i còmode pels ciutadans que venen a fer tràmits a l'Ajuntament, i també la quantitat dels serveis que pot prestar el SAC", ha manifestat l'alcaldessa de Castellar, Montse Gatell. El nou projecte del SAC també marca l'objectiu que la gran majoria de tràmits es puguin centralitzar des del SAC i establir d'aquesta manera el què s'anomena Servei d'Atenció al Ciutadà com a Finestreta Única, "que evita traslladar el ciutadà d'una finestreta a una altra perquè des d'un sol taulell o a través d'internet, podrà fer tots els tràmits", ha explicat Gatell. Això, però, ja forma part d'una segona fase del projecte, que es podria començar a executar progressivament d'aquí uns 4 o 5 mesos, quan es tinguin els resultats d'un estudi encarregat per l'Ajuntament sobre quines han de ser les funcions del SAC i quina és la manera més òptima de rendibilitzar aquest servei. "En funció dels resultats d'aquest estudi, anirem fent els passos pertinents", ha afegit l'alcaldessa. Per ara, doncs, els horaris del SAC no canviaran, però l'objectiu és que el servei d'atenció al ciutadà funcioni de 8.00h a 20.00h de dilluns a divendres, i també els dissabtes al matí.