Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

Bases del concurs de Fotografia Festa Major 2017

1. Objecte  i normativa aplicable

1.1. L’objecte d’aquestes bases és regular el procediment del concurs de fotografia de la festa major de l’any 2017 i la concessió de tres premis a cada categoria (infantil i adults) a les persones guanyadores.

1.2. El concurs regulat per aquestes bases és regeix per:

  • La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.
  • La Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases del règim local.
  • El Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local.
  • El Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
  • El Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
  • El Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals.

1.3. L’atorgament del premi té caràcter voluntari i eventual, és modificable en els supòsits previstos en la normativa indicada, no genera cap dret a l’obtenció d’altres premis en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent.

1.4. L’atorgament del premi es condiciona a la realització ja executada de l’activitat i té caràcter no devolutiu.

2. Requisits que han de reunir les persones que participin en el concurs

Podran participar en el concurs regulat per aquestes bases les persones físiques que reuneixin els requisits següents:

a)    Categoria infantil: infants nascuts després de l’any 2005 que comptin amb l’autorització del pare, mare o persona que exerceixi la tutela.

b)    Categoria adults: persones majors de 12 anys, en el cas de menors d’edat, hauran de comptar amb l’autorització del pare, mare o persona que exerceixi la tutela.

Tots els participants hauran d’estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’Agència Tributària i l’Ajuntament de Castellar del Vallès, així com també amb la Seguretat Social.

3. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

3.1. Les inscripcions al concurs de fotografia es podran fer entre el dia 13 i 16 de setembre als següents establiments fotogràfics: Tenda de Fotos CM62, Fotos Vila, Visual i Fotoprix.

3.2. La sol·licitud haurà de presentar-se en el formulari normalitzat que es pot obtenir al establiments fotogràfics autoritzats o a la pàgina web de l’ajuntament (www.castellarvalles.cat), acompanyada de la documentació següent:

a) Un màxim de dues fotografia en format digital que l’establiment s’encarregarà d’imprimir en format 30 x 40. No s’admetran fotografies en format panoràmic

b) Un segon sobre tancat que identifiqui la persona sol·licitant amb el pseudònim amb que ha signat l’obra, mitjançant el formulari normalitzat que es pot obtenir al Servei d’Atenció Ciutadana o a la pàgina web de l’ajuntament (www.castellarvalles.cat)

c) Fotocòpia del document nacional d’identitat de la persona que presenta la sol·licitud

d) Fotocòpia del document nacional d’identitat del pare, mare o persona que exerceixi la tutela, en cas que la persona participant menys de 18 anys

3.3. La presentació de la sol·licitud de participació en el concurs implica l’autorització de la persona participant perquè l’ajuntament obtingui de forma directa els certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència Tributària i l’ajuntament i de les obligacions amb la Seguretat Social.

3.4. La presentació de la sol·licitud de participació pressuposarà l’acceptació incondicional d’aquestes bases per part de les persones concursants.

4. Característiques de les fotografies

4.1. Les fotografies han de ser dels diferents actes del programa de Festa Major, realitzats entre el dijous 7 de setembre a les 20 h i el dimarts 12 de setembre a les 23 h.

4.2. Cada persona participant podrà presentar un màxim de dues fotografies.

4.3. Les fotografies no podran ser manipulades amb aplicacions especifiques que alterin la realitat.

4.4. No s’admetran fotografies en format panoràmic.

4.5 Aquelles fotografies on hi apareguin menors , cal que l’autor de la fotografia compti amb el consentiment dels pares o tutors en compliment de la llei de Protecció de Menors.

4.6. Les obres presentades que no reuneixin els requisits anteriors no seran admeses al concurs.  Així mateix, les obres que puguin resultar ofensives, discriminatòries o fomentar actituds cíviques inadequades, també seran excloses.

4.7. L’Ajuntament de Castellar del Vallès passarà a ser el propietari legal de l’obra que resulti guanyadora del concurs i es reserva el dret de modificar, ajustar o adequar algun aspecte de la mateixa. L’ajuntament podrà reproduir i adaptar la fotografia premiada als diferents formats per a difondre la festa major i es compromet a fer constar el nom de l’autor sempre que es publiquin.

5. Procediment de selecció de la fotografia i d’atorgament del premi

5.1. El procediment per a seleccionar les fotografies del concurs es tramitarà en règim de pública concurrència.

5.2. Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es comprovarà que les obres presentades s’ajusten als requisits establerts per aquestes bases i, en el seu cas, es requerirà que s’esmeni o complementi la sol·licitud de conformitat amb l’article 68 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

5.3. Un cop admesa la sol·licitud, el Jurat valorarà les fotografies de conformitat amb els criteris establerts per aquestes bases.

5.4. La Junta de Govern Local és l’òrgan competent per a resoldre el procediment, assenyalant les fotografies guanyadores i l’atorgament dels premis als seus autors/autores.

5.5. En atenció al veredicte del Jurat, el concurs podrà declarar-se desert i no atorgar el premi.

5.6. L’entrega dels premis es realitzaran el 19 d’octubre de 2017 a les 20:30 h. al vestíbul de l’Auditori Municipal.    

6. Jurat

6.1. El Jurat estarà integrat per sis membres i serà nomenat per resolució de l’alcalde de conformitat amb la composició següent:

  • El regidor de Cultura, que serà el president.
  • Un/a tècnic/a municipal adscrit/a a la Unitat de Cultura.
  • Sis professionals externs, dedicats a la fotografia.

El secretari del Jurat serà el secretari de l’ajuntament, que podrà delegar aquestes funcions en un dels membres que sigui empleat/ada municipal.

6.2. Són funcions del Jurat:

a) Decidir quines fotografies són admeses al concurs.

b) Resoldre qualsevol assumpte relacionat amb les fotografies presentades.

c) Seleccionar les fotografies guanyadores del concurs i emetre el veredicte.

d) El dret de declarar desert el concurs si considera que el nivell de les obres presentades no es correspon al resultat que es pretén assolir o no reuneixen la qualitat adequada per a ser premiades.

6.3. Els acords del Jurat s’adoptaran per majoria simple de vots i en tot allò no previst en aquestes bases s’estarà al que preveu la normativa de règim local per als òrgans col·legiats.

6.4. La primera reunió del Jurat es celebrarà el dia 2 d’octubre de 2017 a l’objecte de prendre coneixement de les sol·licituds presentades de participació en el concurs, comprovar que les obres s’ajusten als requisits establerts per aquestes bases, requerir, en el seu cas, la subsanació i millora de la sol·licitud, i, en el seu cas, decidir si alguna de les obres presentades no s’admet la concurs de conformitat amb l’apartat 4.8 d’aquestes bases.

6.5. En el seu veredicte, el Jurat tindrà en compte la creativitat de la proposta, la seva capacitat comunicativa, l’adequació a la temàtica festiva, la vessant artística i l’originalitat.

6.6. El veredicte del Jurat serà inapel·lable.

7. Quantia del premi

7.1. Premis Categoria adult:

  • Primer premi: 275 €
  • Segon premi: 200 €
  • Tercer premi: 100 €

7.2. Premis Categoria Infantil:

Tres premis consistents cada un amb un kit  motxilla per portàtil + un rellotge esportiu multi funció + uns auriculars Sennheiser +  un Powerbank Conceptronic.

7.3. El premi està subjecte a l’impost sobre la renda de les persones físiques, i sobre la quantitat establerta a l’apartat anterior es practicarà la retenció que preveu la normativa reguladora de l’impost.

8. Drets sobre les fotografies premiades

8.1. Les fotografies premiades passaran a ser propietat de l’Ajuntament de Castellar del Vallès, que passarà a ser titular del mateix, i no podran ser presentades en altres certàmens.

8.2. L’obtenció del premi comporta la cessió dels drets d’explotació referits a reproducció, distribució, comunicació i transformació, per a qualsevol país del món i en qualsevol modalitat de transmissió, explotació, distribució, suport, format i mitjà, inclusivament els mitjans audiovisuals, informàtics, multimèdia, telemàtics, etc., incloent-hi també la cessió d’aquests drets a terceres persones.

El dret de transformació s’entén per al seu tractament informàtic en l’elaboració d’instruments de descripció i en cap cas suposarà l’alteració del material original.

8.3. La cessió en exclusiva dels drets d’explotació esmentats a l’apartat anterior s’entén amb caràcter indefinit.

9. Incidències

Qualsevol incidència referida a l’aplicació d’aquestes bases serà resolta per la Junta de Govern Local, llevat les que tinguin a veure amb el procediment de selecció de les fotografies  guanyadores, que seran resoltes pel Jurat.

Disposició final

Aquestes bases entraran en vigor, un cop aprovades, el dia següent a la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

Actes celebrats

Dijous 7 setembre de 2017
Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40